Laatste weekje Sydney en Berry komt! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marscha en Berry - WaarBenJij.nu Laatste weekje Sydney en Berry komt! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marscha en Berry - WaarBenJij.nu

Laatste weekje Sydney en Berry komt!

Blijf op de hoogte en volg Marscha en Berry

15 Januari 2016 | Australië, Sydney

Wat gaat de tijd toch snel als je het naar je zin hebt. Je vergeet dan ook haast om wat op de blog te zetten. Inmiddels zijn we al bezig aan onze reis aan de oostkust, maar hieronder lezen jullie mijn laatste paar dagen alleen en Berry zijn komst in Australië. Veel leesplezier weer!! Bedankt trouwens voor alle leuke, lieve reacties op onze blog;)!

Zaterdag 2 januari
Vandaag om 8:30 wakker geworden. Best slecht geslapen. Aangezien we 2 Japanners en 1 Zuid-Koreaan op de kamer hebben en zij lieten om 4 uur ‘s nachts een soort luchtalarm af gaan. Jip dacht dat het het brandalarm was. Ook duurde het een paar minuten voordat ze het uitzetten. Na niet zo lekker geslapen te hebben, heb ik ontbeten. Daarna met Jip naar Manly gegaan. Daar ging ik kijken voor slippers. Aangezien de mijne afgebroken zijn. Voordat we de ferry op gingen op weg naar het centrum, hebben we een lekkere sushirol gekocht.
Eenmaal aangekomen in Circular Quay, zijn we naar en over de Harbour Bridge gelopen. Vanaf daar had je een mooi uitzicht. Daarna zijn we door The Rocks gelopen. Dit is het oude centrum van Sydney. Allemaal leuke kleine straatjes. Ook zijn we nog in een gratis museum geweest die ging over de oorsprong van Sydney.
Rond 15:30 hebben we de ferry teruggepakt naar Manly. In Manly hebben we nog even boodschappen gehaald bij de Aldi.
‘s Avonds hebben we rijst met saus en verschillende groente op. Na het eten heb ik nog wat dingen opgezocht op de ipad en mijn vorige blog geplaatst. Daarna proberen lekker te gaan slapen. Hopelijk nu niet met een luchtalarm om 4 uur.

Zondag 3 januari
Om 9:00 wakker geworden, maar een vreselijke nacht achter de rug. Om 4 uur ging namelijk weer de wekker (het luchtalarm) van de Japanners. Dit keer schrok ik en dacht ik dat het het brandalarm was. Ik was ook meteen klaar wakker en heb zeker een uurtje wakker gelegen.
Rond 11:45 hebben Jip en ik de bus gepakt naar Bondi Beach. Dat was zo’n 1,5 uur reizen. Het ligt namelijk aan de andere kant van Sydney. Op Bondi Beach ontmoetten we Jaike weer. Zij zat daar in een hostel. Met zijn drieën zouden we de Bondi to Coogee walk doen. Een wandeling van Bondi Beach naar Coogee Beach. Het is een wandeling langs de zee/kust en met allemaal kliffen en strandjes. Toen we even onderweg waren, begon het echt keihard te regenen. We hebben geschuild onder een boom, maar deze was natuurlijk niet echt waterdicht. Dus toen het iets minder regende, zijn we naar het eerste te beste bushokje gerend. Daar even gewacht, want het begon weer hard te regenen. Vervolgens naar het volgende bushokje gerend om de bus te nemen naar het centrum van Sydney. Toen we net in het bushokje stonden, begon het weer keihard te regenen. Het duurde dan ook even voordat er een bus langs reed die niet bomvol was.
In het centrum hebben we wat geshopt en zijn we wezen eten bij de foodcourt. Ik had heerlijke nachos met rundvlees;) Vervolgens zijn we naar Paddy’s Market gelopen. Dat is een hele grote overdekte markt waar ze allerlei spullen verkopen. Ook hele leuke souvenirs. Dus daar ga ik zeker nog even langs, voordat ik weer terug ga naar Nederland. Op een gegeven moment liepen we naar de groente en fruit afdeling. Hier was het echt een gekke huis. Aangezien de markt om 18:00 uur sluit en wij daar om 17:45 waren. Al het groente en fruit kostte bijna $1. Alle Aziatische verkopers riepen door elkaar ‘one dollar’. Jip en ik kochten komkommers en een stuk watermeloen voor elk $1. Super goedkoop vergeleken met de supermarkt. Na Paddy’s Market zijn we door China Town gelopen. Gelukkig was het weer droog geworden. Vervolgens zijn we naar de bus gelopen en gingen we weer terug richting het hostel. ‘s Avonds hebben we tomatensoep met brood op. ‘s Middags hadden we al warm gegeten. Na het eten heb ik nog wat gerommeld op de kamer en rond 23:00 ben ik gaan slapen.

Maandag 4 januari
Vanochtend ging er eindelijk na een paar dagen geen luchtalarm wekker af van de Japanners. Om 8:20 ging m’n wekker. Ik zou voor de laatste keer skypen met Berry en de laatste dingen doornemen voor zijn vlucht. Vervolgens lekker ontbeten en mijn was weggebracht hier bij de wasserette. Een hele grote tas vol kost $15. Ze wassen, drogen en strijken het dan voor je. Daar kan ik zelf niet tegen op wassen en drogen. Dan ben ik namelijk hetzelfde kwijt en een hele dag bezig. En na mijn vorige wasavontuur had ik bedacht dat ik het nu anders ging doen. ‘s Middags hebben we warm gegeten (pasta) en daarna hebben we de bus gepakt naar het centrum. Het regende namelijk weer heel de dag. In de bus kwamen we Petra tegen, die ook in het hostel zit. In de stad gingen we met zijn drieën shoppen. Ik ging weer op slipperjacht. Aangezien ik ze echt moet hebben. Ik gebruikte namelijk Jip haar slippers, maar die vertrekt morgen naar een ander hostel. Ook in de stad bleef het regenen. We zijn verschillende winkels in geweest, maar ze hadden niet wat ik zocht. Rond 19 uur waren we weer terug in het hostel en hebben we crackers op met smeersels, komkommer en fruit. Na het eten hebben Jip en ik alletwee onze backpacks helemaal uitgepakt en weer netjes ingepakt. Ook kon ik zo gelijk mijn schone was weer in mijn backpack doen. Rond 21 uur heb ik met ma geskyped. Zij zat op dat moment op Schiphol met Berry en zijn ouders. Als soort van verrassing liep ma naar hun toe en zei dat ze iemand had meegenomen. Echt super leuk!! Zo was ik er toch ook een beetje bij. Berry vond het ook super leuk.
Daarna heb ik nog met mijn roommates gepraat (2 Japanners, 1 Zuid-Koreaan en een Belgisch meisje uit het Franse deel). Rond 24 uur gaan slapen.

Dinsdag 5 januari
Om 8:45 wakker geworden en rond 6 uur ging helaas weer het luchtalarm af van de Japanners. Zij vertrokken vandaag. Bij mij ging dus de vlag uit. Hoop dus dat ik komende nacht wat lekkerder slaap. Daarna weer ontbeten en samen met Jip naar Sloppy’s Tee gelopen. Daar heb ik weer een lekkere blueberry met witte chocolade muffin op. Helaas regende het weer heel de dag.
‘s Middags hebben we in de lobby foto’s doorgestuurd en heb ik naar wat hostels gekeken. Ook heb ik weer even wat geschreven voor m’n blog. Rond 15:30 zijn we wat boodschappen wezen halen in Dee Why. Na het boodschappen halen, ben ik samen met Jip naar haar nieuwe hostel gegaan in het centrum. Daar hebben we samen gekookt en aten we met Sacha (iemand die we in het hostel in Collaroy hadden leren kennen) en Nicole (een bekende van Sacha). We aten rijst met kip, groente en een saté saus
Rond half 9 ben ik met de bus en trein terug gegaan naar mijn hostel in Collaroy. Ik moest afscheid nemen van Jip. Dat was best even lastig en moeilijk moet ik zeggen. We hebben veel samen gedaan, maar we zien elkaar weer bij onze tour naar Fraser Island (Inmiddels zijn haar plannen veranderd en gaat ze niet op de dag dat wij de tour naar Fraser gaan doen, de tour doen. Dat is jammer, maar ik snap haar helemaal. We zien elkaar in ieder geval een keertje in Nederland hebben we afgesproken). Zij gaat dezelfde tour doen als Berry en ik. Rond half 10 was ik weer in het hostel. Best gek om nu ‘alleen’ verder te gaan. Gelukkig komt Berry morgen;) Ik heb nog wat spullen opgeruimd in mijn kamer, want morgen ga ik naar een 2 persoonskamer. Wat heb ik daar zin in!! En wat een luxe is dat na een maand met 4,6 en 10 personen op een kamer te hebben gelegen. Rond 22:45 ben ik gaan slapen.

Woensdag 6 januari (Berry komt aan)
Vandaag rond 8:15 opgestaan en ontbeten. Voor 10 uur moest ik uitchecken, aangezien ik naar een andere kamer ging. Om 10:30 werd ik opgehaald door de shuttle service. Zij brachten mij naar de luchthaven en zouden Berry en mij weer naar het hostel in Collaroy brengen. Berry landde om 11:20 op Sydney. Hier moest hij nog door de douane en paspoort controle. Dat kan altijd even duren. Ik was zelf rond 11:30 op de luchthaven en stond hem op te wachten. Rond 12:30 kwam hij eindelijk door de deuren. Wat duurt wachten dan lang!! Maar gelukkig daar was hij!! Heel fijn dat we nu samen verder de reis gaan beleven. Berry had een goede reis gehad, was alleen erg moe.
Rond 14:30 kwamen in het hostel in Collaroy aan. Merel, Fiona en Anneloes (mensen van Australian Backpackers) stonden al op ons te wachten. Na ingecheckt te zijn, liep Merel mee naar onze kamer. Het was een eenvoudige tweepersoonkamer, maar voor mij een enorme luxe. We hadden zelfs gewone handdoeken! Terwijl Berry mij aan keek van gewone handdoeken is toch best normaal, vond ik dat erg luxe. Na alle spullen een plaatjes gegeven te hebben, hebben we in het hostel lekker geluncht. Ook heb ik Berry even een ‘rondleiding’ door het hostel gegeven. Daarna hebben we de bus gepakt en zijn we even nog wat kleine boodschappen voor vanavond gaan halen. Helaas regende het ook deze dag weer heel de dag. Dus erg vrolijk werden we er niet van.
‘s Avonds hebben we een soort kip kerrie op. Daarna is Berry rond 21 uur gaan slapen. Hij was erg moe. Ik heb nog wat op mijn telefoon gekeken en ben om 23 uur gaan slapen.

Donderdag 7 januari
Vandaag hebben we lekker uitgeslapen tot 9 uur. Daarna ontbeten en heeft Berry koffie gehaald bij Sloppy’s tee. Vervolgens hebben we de bus gepakt naar Manly. Daar hebben we even geld gepind en gestort op de Australische rekening. In Manly hebben we de ferry gepakt naar het centrum. Gelukkig was het vandaag droog, alleen nog wel wat bewolkt en een stevige wind. De ferry ging dan ook behoorlijk heen en weer. Gelukkig ging het nog net goed. Aangekomen op Circular Quay zijn we naar het Custom house geweest. Daar heb je een maquette van het centrum van Sydney. Hier heb ik Ber het een en ander laten zien. Vervolgens heeft Berry ook kennis gemaakt met de foodcourt. We hebben heerlijk een broodje gehaald bij de Subway en deze in het Hyde park opgegeten. Vervolgens zijn we in de St. Mary’s Catherdal geweest en daarna naar het Opera House geweest. Ook hebben we nog door The Rocks (het oude centrum) gelopen. Aangezien het weer even regende zijn we ergens wat gaan drinken. Gelukkig was het daarna weer droog en zijn we over de Harbour Bridge gelopen. Aan de andere kant hebben we de bus gepakt terug naar het hostel.
‘s Avonds hebben we lekker taco’s op en we hadden bij de Liquorland een fles wijn gehaald. Rond 22:45 zijn we gaan slapen.

Vrijdag 8 januari
Vandaag gingen we om 8:30 op en hebben we ontbeten. Bij de Sloppy’s tee heeft Berry koffie gehaald en we hadden een muffin (ik had de blueberry met white chocolate en Berry had walnoot met peer). Erg lekker!
Daarna hebben we de bus gepakt naar het centrum. Eerst even gepind in de bank, waar ik mijn Australische bankrekening kreeg. Hier kwam een aardige man van de bank naar ons toe en vroeg waar we vandaan kwamen. Ook vroeg hij of we naar de kelder wilden, waar de kluis staat. Dat leek ons leuk om te zien. Dus wij gingen in de lift mee met deze meneer. Beneden in de kelder zagen we de kluis. De man vertelde ons over het systeem dat bedacht was toen ze dit gebouw bouwden. Je kunt namelijk geen tunnels graven, want heel het pand is onder de grond omringd met water. Best slim! Ook vertelde Berry dat hij bij de Rabobank in Nederland werkt. Dat vond hij erg leuk. Na de bank en de rondleiding, zijn we naar de Sydney Skytower geweest. Dit keer stond er niet zo’n lange rij als de vorige keer dat ik er was. We hadden een mooi uitzicht, want het weer was gelukkig beter geworden. Vanuit de Skytower konden we niet het Rabobank gebouw zien. We hadden even gevraagd waar het zat. Het gebouw stond in Darling Harbour (een wijk in Sydney). Het was niet ver lopen en uiteraard heeft Berry een foto gemaakt om dit aan zijn collega’s te laten zien;)
Vervolgens zijn we naar de Botanic Garden gelopen en hebben daar lekker op het gras gelegen met uitzicht op het Opera House. Ook hebben we nog even wat foto’s gemaakt bij het Opera House, omdat het nu mooi weer was en een paar dagen geleden regenden het.
Daarna gingen we met de bus terug naar het hostel. Onderweg bij Dee Why nog even boodschappen gehaald. In het hostel aangekomen zat er een briefje op onze kamer dat we niet betaald hadden, maar Berry en ik wisten zeker dat we dat allang gedaan hadden in Nederland. We hebben even alles uitgezocht en pa even geraadpleegd om dit te checken. Het klopte dat we al hadden betaald en kregen zelfs nog geld terug, omdat ik teveel had betaald voor mijn hostelovernachtingen. Daarna hebben we nog even een duik genomen in de zee. Aangezien we morgen naar Cairns vliegen en we daar niet in de zee mogen zwemmen vanwege de stingers (kleine dodelijke kwallen). Na de heerlijke frisse duik, hebben we pasta gegeten met groente (courgette, mais, cherry tomaatjes en crème fraiche). Onze pastasaus was namelijk beschimmeld, dus bij gebrek aan beter hadden we dit ervan gemaakt. Niet heel lekker, maar eetbaar. We blijven immers backpackers. Vervolgens hebben we onze tassen uitgeruimd en opnieuw ingeruimd. Ook nog een glasje wijn op en toen gaan slapen. Lekker genieten van onze laatste nacht in een tweepersoonskamer.

Zaterdag 9 januari
Vandaag gingen we om 8:30 op. Om 10 uur moesten we uitchecken. Na het uitchecken, heeft Berry nog even koffie gedronken bij het Longboarder café (het café van het hostel). Daarna hebben we nog even geluncht in het hostel en vervolgens gingen we met de bus en trein (zo’n 1,5 reizen) naar de luchthaven van Sydney. We waren vroeg op de luchthaven en Berry heeft nog even een hamburger gekocht. Om 14:10 zouden we gaan vliegen naar Cairns (in het noordoosten van Australië). We hadden een prima vlucht van 3 uur. Om 16:15 plaatselijke tijd landden we in Cairns. Het is daar een uurtje vroeger (dus 9 uur later dan bij jullie;)).We moesten best even wennen aan de temperatuur. Het was hier een stuk warmer dan in Sydney en ook een stuk vochtiger. Naar het hostel gingen we met een shuttle service bus. Deze hadden we de dag van de tevoren geboekt via internet. Voor de deur van ons hostel, Dreamtime Traveller rest, zette de man ons af. Het is een leuk, klein hostel. We slapen op een 3 persoonskamer. Onze roommate is een Philipijnse jongen, die studeert in Sydney. Na alles uitgepakt te hebben, zijn we naar de Domino pizza gelopen en hebben een heerlijke pizza op. We hadden geen zin meer om te koken. Op de heen weg naar de Domino’s zagen we veel vleermuizen vliegen richting de bergen. Daarna hebben we nog even boodschappen gehaald bij de Coles. In het hostel hebben we nog even geskyped met Berry’s ouders en broers. Daarna lekker gedoucht en naar bed gegaan (23 uur). We lagen gezellig in een stapelbed. Berry moest daar best even aan wennen.

Onze volgende blog zal gaan over onze reis langs de oostkust.

  • 15 Januari 2016 - 20:29

    Louwra Nobel:

    Veel plezier samen. Blijf genieten van dat moois.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marscha en Berry

Actief sinds 19 Okt. 2015
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 7595

Voorgaande reizen:

08 December 2015 - 19 Maart 2016

Down under en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: