Laatste weekje Australië - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marscha en Berry - WaarBenJij.nu Laatste weekje Australië - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marscha en Berry - WaarBenJij.nu

Laatste weekje Australië

Blijf op de hoogte en volg Marscha en Berry

12 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal,

Hierbij weer ons reisverslag van de laatste 1,5 week. We hebben alweer veel meegemaakt, zoals een ziekenhuisbezoek in Brisbane, de Australia Zoo, weer terug in Sydney en nog veel meer. Inmiddels zijn wij begonnen aan ons laatste avontuur. Gister zijn wij naar Nieuw-Zeeland gevlogen. Onze avonturen van Nieuw-Zeeland lees je hier binnenkort.

Vrijdag 29 januari
Vandaag gingen we om 8:30 op. We moesten namelijk voor 9:30 uitgecheckt zijn. We gingen namelijk naar een andere kamer. Dit keer een 5 persoonskamer. De kamers in Noosa zijn erg duur, vandaar dat we gingen verhuizen. Om 10:30 mochten we in onze nieuwe kamer. Daar hebben we onze spullen gelegd en ontbeten. We sliepen daar met 2 Zweedse meiden en 1 Zweedse jongen.
Rond 12 uur zijn we naar Sunshine beach gaan lopen. Vanaf daar hebben we de Coastal walk gedaan. Dit was een wandeling van 5,4 km en we hebben er 3,5 uur over gedaan. We zijn van Sunshine beach naar Main beach gelopen en langs Noosa National Park. Het was wederom erg warm en we zweten ons rot. Ook gingen de paden op en neer en er waren veel trappen. Gelukkig werden de paden op een gegeven moment beter en we zagen toen ook meer mensen. Onderweg hebben we nog een zak m&m’s gegeten op een bankje. Eenmaal aangekomen in Main Beach hebben we een ijsje gegeten en wat gedronken. Daarna het punt opgezocht waar het busje van het hostel ons kwam ophalen. Deze bracht ons naar Noosa Junction, waar de supermarkten en restaurantjes zitten. Daar hebben we eerst wat gegeten bij de KFC. Vervolgens hebben we boodschappen gehaald bij de Coles. Op het moment dat we in de Coles waren, begon het erg hard te regenen en onweren. In de Coles kwamen we ook nog 2 meiden, Astrid en Hannah, tegen van de Australian Backpackers groep. Daar hebben we even mee gekletst. Vervolgens zijn we gaan lopen door de regen naar het busje. Helemaal kleddernat kwamen we daar aan. Het busje bracht ons naar het hostel. Rond etenstijd kwamen we daar aan en hebben we gelijk de oven aangezet. We aten namelijk lasagne. Na het eten heb ik nog geschreven voor de blog. We liepen namelijk nog wat dagen achter. Vervolgens gedoucht en om 22:45 gaan slapen.

Zaterdag 30 januari
Vandaag gingen we om 8:30 op. Lekker ontbeten en om 9:45 werden we opgehaald voor onze tour naar de Everglades. Dat is een nationaal park waar je in het water de reflectie ziet van wat er boven water is. Met een boot vaarden we over de Noosa rivier. Onze kapitein heette Bill. Een aardige man en hij vertelde veel over wat we onderweg tegen kwamen. Bij de eerste stop kregen we morning tea en heerlijke cakejes. Wij vonden de cakejes zo lekker dat we nog een keer in de rij zijn gaan staan. Na de morning tea hebben we nog een korte wandeling van 10 minuten door het regenwoud gedaan. Niet heel bijzonder op zich. Daarna ging een deel kanoën en wij gingen weer op de boot. De reflectie in het water werd steeds mooier. Bij het volgende punt gingen we lunchen. Het was een heerlijke lunch met een grote steak, salades, brood en limonade. We hebben dan ook onze buiken vol gegeten! Ook zaten er grote leguaanachtige beesten. Dat vond Marscha maar niks. Op de terugweg stopte we weer bij de plaats waar we ’s ochtends de morning tea hadden. We zagen toen al dat het in de verte aan het onweren was en waarschijnlijk ook hard aan het regenen.
Op het meer halverwege ongeveer regende het super hard. Onze boot ging voor en er was nog een boot die moest ons volgen. Nadat wij aan de andere kant waren, waren we de andere boot kwijt. Ook zag je heel weinig. Het zicht was minder dan 200 meter. Bill belde de andere kapitein en ze gaven elkaar de coordinaten door. Hij zou niet heel ver weg moeten zitten, maar we konden hem niet vinden. Bill besloot toen in overleg met de organisatie, Discovery groep, dat hij ons zou afzetten op een bepaald punt. Daarna zou hij zelf terug gaan. Hij wilde het namelijk niet riskeren om daarnaartoe te varen met ons aan boord. Dan zouden we straks misschien ook vast komen te zitten. Op sommige plaatsen is het meer namelijk niet zo diep.
Rond half 6 waren we terug in het hostel. Berry was erg moe en viel in slaap. Ik heb toen wat geappt met ma en op mijn telefoon gezeten. Daarna hebben we garlic bread op en brood met smeersels. We hadden al uitgebreid gegeten ’s middags.
Na het eten was ik in slaap gevallen en had Berry nog even geskyped met de Ammerlanen. Vervolgens gedoucht en gaan slapen (22:45).

Zondag 31 januari
Vandaag gingen we om 8 uur op. Voor 9:30 moesten we uitchecken. Daarna hebben we ontbeten en om 10:30 hebben we de shuttle bus genomen naar de Greyhound opstapplaats (Noosa Junction). Om 11:30 hadden we de bus van Noosa naar Brisbane. Rond 14:00 kwamen we in Brisbane aan. Hier hadden we helaas niet de luxe dat we een pick up hadden van het hostel. Maar ach.. we mochten niet klagen het hostel was zo’n 10 minuten lopen. Het was alleen wel weer aardig warm vergeleken met de afgelopen dagen. We waren dan ook blij toen we in het hostel, Aussieway hostel, aankwamen. Een prima hostel. We sliepen op een 4 persoonskamer met 2 Italiaanse jongens. Een beetje aparte jongens. Ze stonden namelijk hun haar te föhnen in de badkamer en ook hun haar te blonderen.
In het hostel hadden we eerst wat gegeten. Vervolgens zijn we naar het centrum gelopen om naar de toeristen informatie te gaan. Hier hebben we gelijk een tour geboekt voor dinsdag om naar de Australia Zoo te gaan. Verder hebben we nog wat rondgelopen en wat in de winkels gekeken. Daarna gingen we op zoek naar een restaurantje waar ze lekker eten hadden, maar niet al te duur. We kwamen toen een restaurant tegen die op zondag en maandag een $10 deal had voor een steak met salade en patat. Dat hebben wij dus lekker gegeten. Alle twee met een groot glas bier en apple cider erbij. Die waren bijna nog duurder dan onze steaks.
Na het heerlijke eten zijn we teruggelopen naar het hostel. We hebben toen nog naar andere hostels gekeken voor de komende dagen. Vervolgens even gedoucht en Berry heeft nog Feyenoord liggen luisteren. Ik kon helaas slecht in slaap komen, want het was erg warm in de kamer. We hadden gevraagd of ze de airco aan konden zetten. De Italianen hadden waarschijnlijk gevraagd of hij niet aan mocht. Kortom het was bloedje warm. Ik lag boven in het stapelbed en ben beneden in het bed gaan liggen. Berry vond het meevallen en is boven gaan liggen. Dat was erg fijn!

Maandag 1 februari
Vandaag weer rond 8 uur op. We hadden beide niet zo lekker geslapen. Daarna ontbeten en vervolgens hebben we de bus gepakt naar het ziekenhuis. Berry had namelijk al een wond in Nederland en die is hier weer opengegaan. Ook bloedde het telkens, dus hij vond het fijn om er even naar te laten kijken. Rond half 12 waren in het ziekenhuis en rond kwart voor 5 gingen we er weer uit. We hebben helaas veel moeten wachten en veel verplegers en doktoren kwamen naar zijn wond kijken. Vervolgens dachten ze dat het misschien wel geopereerd moest worden, dus hij werd aan het infuus met zoutwateroplossing gelegd. Dit had Berry nog nooit gehad, dus dat was niet zo’n pretje. Daarna moesten we weer lang wachten. Ook mocht hij niks eten en drinken totdat ze meer wisten over wel of niet opereren. In de tussen tijd ben ik een broodje gaan halen bij de Subway. We hadden namelijk alleen ontbeten en ik had best wel trek.
Op een gegeven moment kwamen er 2 chirurgen kijken en zij besloten dat de wond toch natuurlijk moest gaan genezen. Wel moesten we het in de gaten houden. Het is een wond op een vervelende plek en het genezen zou best weleens lang kunnen duren. Als het toch erger zou worden, dan moesten we terugkomen. Maar over 3 dagen vertrekken we al naar het volgende plaatsje. Dus dat werd een beetje lastig. De chirurgen zeiden dat we anders in Sydney even langs de dokter moeten gaan.
Na onze lange tijd in het ziekenhuis te hebben gezeten, gingen we met de bus terug naar het hostel. Berry had enorm veel trek en vond dat hij wel weer een steak verdiend had na alles wat erin het ziekenhuis was gebeurd. Dus we zijn wederom bij het restaurant van gister een steak wezen eten. Ze hadden namelijk nog steeds de deal van $10 (zo’ 6 euro).
Na het eten zijn we teruggelopen, gedoucht en gaan slapen(22:30). Dit keer wel met airco. Dat was veel veel beter dan gister.

Dinsdag 2 februari
Vandaag moesten we vroeg op (6:15). Om 7:15 moesten we namelijk richting de greyhound opstapplaats gaan lopen voor onze tour naar de Australia Zoo. Dit is de dierentuin van Steve Irwin. Om 7:45 vertrok onze bus. Het was zo’n 1 uur en 15 min rijden. Rond 9 uur kwamen we daar aan. We hebben ons toen gelijk even goed ingesmeerd aangezien het een warme dag ging worden. Uiteindelijk is het 38 graden geworden en was het gelukkig ’s middags bewolkt. In de dierentuin hebben we veel Australische dieren gezien. Ook hebben we 2 dieren gezien die we nog nooit eerder hebben gezien, namelijk een wombat en een catbear (dit was geen beer, maar ook geen kat). Heel aparte beesten. Verder hebben we dingo’s, cassowaries (soort grote kalkoenen), slangen, krokodillen, Tasmanische duivel, koala’s, kangoeroes en nog veel meer gezien. We zijn ook bij de bekende krokodillenshow geweest. Erg mooi was dat! Ook hebben we een tijgershow gezien. Deze tijgers zijn hier opgegroeid door mensen en weten niet beter dan dat er mensen zijn. De 3 verzorgers liepen dan ook gewoon tussen de tijgers. Daarnaast hebben we ook kangoeroes gevoerd. In de kiosk hadden we eten gekocht en konden we ze voeren. Dit was best een raar gevoel. Ook heeft Berry zijn kangoeroe selfie gemaakt. Deze kangoeroe vond hem en het eten erg lief. Hij pakte dan ook zijn hand vast.
Aan het einde van de middag zijn we nog naar het hospital geweest. Hier worden alle dieren (vogels, reptielen, koala’s enz.) uit de omgeving binnen gebracht die zijn aangereden door auto’s of zijn aangevallen door een hond of door bosbranden gewond zijn geraakt of door andere omstandigheden. Op het moment dat wij er waren was net de laatste tour weg. Een van de verzorgers bood wel aan om het 1 en ander over de dieren te vertellen en wat ze allemaal doen. Op de operatie tafel lag een koala. Deze was aangereden door een auto. Ook lag er een enchidna (een soort grote egel met een gekke snuit) op de operatie tafel. Deze was aangevallen door honden.
Na het hospital zijn teruggelopen naar de opstapplek voor onze bus. Om 17 uur werden we opgehaald en om 18:20 waren we weer in Brisbane.
’s Avonds hebben we rijst met tandoori saus, courgette en paprika op. Ook heb ik nog zo’n klein uurtje met ma en pa geskyped. Vervolgens hebben we lekker gedoucht na al dat zweten van vandaag en zijn we vroeg gaan slapen (22:15).

Woensdag 3 februari
Vandaag lekker uitgeslapen tot 8:45. Voor 10 uur moesten we uitgecheckt zijn, want we gingen voor ons laatste nachtje in Brisbane naar een tweepersoonskamer. Dat was een grote kamer met airco en een eigen koelkast. Ook had dit deel een eigen keuken, douche en wc. Echt super! Na de kamerwisseling hebben we de was in de wasmachine gedaan en ontbeten. Berry voelde zich niet zo lekker en is gaan slapen. Ondertussen heb ik de was opgehangen, wat gerommeld in de kamer en wat dingen opgeruimd. Rond 12:15 zijn we naar het centrum gegaan. Berry voelde zich gelukkig wat beter. In het centrum moesten we wat dingen kopen en zijn we op tassenjacht geweest. En nee... niet een tas voor mij, maar voor Berry. Zijn rugzak (daypack) was namelijk kapot gegaan en we moesten een nieuwe vinden. We hebben er 1 kunnen vinden bij Kathmandu. Het begon toen alleen heel hard te regenen. We moesten gelijk denken aan onze was. Die hing namelijk nog op de waslijn buiten. Berry heeft toen even het hostel gebeld. Zij waren al zo lief geweest om alles eraf te halen. Ook heeft Berry nog even koffie gedronken toen we in de stad waren. Vervolgens zijn we met de gratis city hopper (een bootje over de rivier) naar Southbank gegaan. Hier zijn we uitgestapt en zijn we langs de lagoon (soort zwembad) en de Southbank gelopen. Op de terugweg naar het hostel hebben we nog even boodschappen gehaald bij de Coles. We waren erg benieuwd hoe we onze was zouden aantreffen. We dachten zelf dat het klammig zou zijn, maar het was helemaal droog. Ze hadden het er namelijk af gehaald voordat het ging regenen. Echt super fijn!!
’s Avonds hebben we vooraf crackers met tzatziki op en daarna pasta met saus, paprika en gehakt op. Na het eten hebben we onze backpacks opnieuw gepakt, gedoucht en laat gaan slapen (23:45).

Donderdag 4 februari
Vandaag moesten we om 7:30 op. Berry voelde zich niet lekker en zijn wond was ook weer flink aan het bloeden. Ik heb dus snel ontbeten, hem geholpen met zijn backpack inpakken en gezorgd dat er een taxi gebeld ging worden. Hij zag het namelijk niet zitten om naar de Greyhound opstapplaats te lopen. Om 9:30 vertrok onze bus van Brisbane naar Byron Bay. Om 13 uur kwamen we in Byron Bay aan. Inmiddels is het tijdsverschil weer 1 uur vooruit gegaan. Het is dus weer 10 uur later hier dan bij jullie. We moesten toen zo’n 5 minuten lopen naar ons hostel, Cape Byron YHA. Een leuk, wat groter hostel. We sliepen hier in een 5 persoonskamer. In dit hostel kwamen we ook nog iemand tegen van de groep van Australian Backpackers, Danjella. Erg grappig om elkaar weer te zien. De temperaturen hier waren veel beter dan de afgelopen weken. De luchtvochtigheid was hier een stuk minder dan hiervoor. Op onze kamer sliepen 3 Nieuw-Zeelanders (1 meisje en 2 jongens). We hebben ze dan ook even het 1 en ander gevraagd over Nieuw-Zeeland. Na de lunch zijn we een beetje door Byron Bay gaan lopen. Ook moesten we even geld pinnen. Byron Bay is een beetje een hippie plaatsje met een relaxte sfeer.
’s Avonds hebben we een domino pizza gehaald en garlic bread. Deze hebben we in het hostel lekker opgegeten. Daarna hebben we nog wat rondgelopen in Byron Bay. We waren eigenlijk op zoek naar een kroegje, maar alles was al dicht of erg leeg. We besloten dus om terug te gaan, te douchen en te gaan slapen. Berry voelde zich immers vanochtend niet zo lekker.

Vrijdag 5 februari
Vandaag hebben we uitgeslapen tot 9:30 (mars) en 10 uur (ber). Daarna ontbeten en om 11:30 gingen we mee met de gratis wandeltocht naar de vuurtoren van Byron Bay. Elke dinsdag en vrijdag organiseren ze dit in het hostel. We werden met het busje van het hostel naar ons beginpunt gebracht. Aangezien het niet zulk lekker weer was vandaag (veel regen), brachten ze ons daarheen en van daaruit zouden we een 2 a 2,5 uur durende wandeling gaan doen. Op de beginplek werden we afgezet en toen begon het erg hard te regenen. We hebben toen geschuild in een toiletgebouw. Na zo’n 10 minuten kwam het busje weer met de rest van de mensen. Toen wilden we net gaan beginnen en begon het weer erg hard te regenen. We hebben weer even geschuild. Vervolgens zijn we eerst door het regenwoud gelopen. Onderweg zagen we nog een grote leguaan. Toen op naar de vuurtoren. Een mooi wit gebouw. Ook zagen we nog een wallibi. Daarna zijn we naar het meest oostelijke punt van Australische vasteland gelopen. We liepen daarna verder naar een strand en zagen daar een groep dolfijnen. Ook sprong er nog eentje uit het water (ik heb hem op de foto:D!!!). Vervolgens liepen we over het strand terug naar het hostel. Daar hebben we even boodschappen gehaald bij de Aldi voor vanavond en zijn ook wat wezen halen om te lunchen. Het was inmiddels al half 4 en we hadden enorme trek.
Na onze lunch ben ik een stukje gaan fietsen. Berry wilde en kon niet mee vanwege zijn wond. Ik kan jullie vertellen het fietsen hier valt niet mee. Het is hier erg heuvelachtig en de wegen gaan best steil omhoog en omlaag. Nu is omlaag niet zo erg maar omhoog wel. Ook moest ik zo’n leuke helm dragen... Ik heb ongeveer zo’n uurtje gefietst. Berry bleef in het hostel lekker boekjes lezen.
’s Avonds hebben we rijst met zoetzure saus, cherrytomaatjes, paprika en ananas op. Erg lekker! Daarna zijn we weer op zoek gegaan naar een kroeg/bar. We hebben er een gevonden. We kwamen in een bar terecht waar veel locals waren. We hebben een lekker wijntje op en Berry heeft ook nog een biertje op. Na de drankjes zijn we teruggegaan naar het hostel. Hebben gedoucht, nog wat met de Nieuw-Zeelanders gepraat, tas ingepakt en gaan slapen.

Zaterdag 6 februari
Vandaag zijn we om 8:45 opgegaan. Voor 10 uur moesten we uitchecken. Na het uitchecken zijn we gaan ontbijten. Ook hebben we nog even wat eten gehaald voor vanmiddag en vanavond. Om 11:45 bracht het busje van het hostel ons naar de Greyhound opstapplaats. Om 12:05 vertrok de bus. We gingen op naar Port Macquarie. Deze busrit duurde 6 uur en 45 minuten. Een aardig lange zit dus. Om 18:45 kwamen we aan in Port Macquarie. Hier stond Dylan, degene van ons hostel Port Macquarie backpackers, al op ons te wachten. Hij haalde ons net op tijd op, want we zaten nog geen minuut in de bus en het begon weer heel hard te regenen. Het hostel is een prima, erg schoon hostel. We sliepen hier op een 4 persoonskamer. De kamer is niet erg groot, maar voor de rest het is prima. Na onze spullen uitgepakt te hebben, hebben we spaghetti met paprika, cherrytomaatjes en saus op. Daarna hebben we nog wat gekletst met 2 Duitse meiden en een Nederlands meisje, Brechje. Vervolgens gedoucht en laat (00:45) gaan slapen.

Zondag 7 februari
Vandaag gingen we om 8:45 op. Lekker ontbeten en eigenlijk zouden we om 11 uur samen met Brechje naar de wijnproeverij gaan. Dit is een uurtje later geworden, aangezien wij nog een hostel voor Sydney moesten boeken. Dit viel nog niet mee. Veel hostels waren al vol. Uiteindelijk is het gelukt en zijn we rond 12 uur met zijn drieën naar de wijnproeverij, Douglas Vale, gegaan. We kregen hier een rondleiding van een aardige vrouw door 2 oude panden. Daarna mochten we gratis 6 wijnen proeven (2 witte, 1 rose, 2 rode wijn en 1 port). Er zaten heel lekkere bij. Helaas hadden ze deze wijnen niet in kleine flessen, maar alleen in heel grote. De wijnen vielen best zwaar op alleen een ontbijtje;)
Na de wijnproeverij zijn we teruggelopen en hebben we een broodje gehaald bij de bakker. Ook zat daar een groente en fruitwinkel. Daar hebben we goedkoop groente en fruit kunnen kopen. Vervolgens zijn we nog naar de Coles gegaan om boodschappen te halen.
Om 14:40 werden we door het busje van het hostel naar het Koala Hospital gebracht. Er waren veel mensen met hetzelfde idee. In het koala hospital hebben we een rondleiding gehad. Ook was er nog een koala die net binnen was gekomen. Hij was vermoedelijk aangereden door een auto. Erg zielig om te zien, aangezien hij helemaal bloedde.
Helaas bracht het busje ons alleen heen en moesten we zelf teruglopen. Dit deden we in zo’n 35 minuten.
In het hostel hebben we even gechilled en watermeloen gegeten. Ook heb ik nog voor de blog geschreven.
Berry en ik zijn daarna nog richting het strand gelopen. We zouden hier dolfijnen kunnen spotten. Helaas hebben we deze niet gezien, maar wel mooie vissen.
’s Avonds aten we pasta, courgette, ui, paprika en saus. Brechje at ook met ons mee. Na het eten hebben we onze tassen ingepakt, geskyped met de Ammerlanen en Berry heeft toen Feyenoord geluisterd. Ik ben mij ondertussen gaan douchen en gaan slapen (23:45).

Maandag 8 februari
Vandaag gingen we om 8:15 op. We hadden alle twee niet zo goed geslapen i.v.m. het drukke verkeer. Voor 9:30 moesten we uitgecheckt zijn. Daarna hebben we ontbeten en om 10:35 werden we door Dylan, man van het hostel, maar de Greyhound opstapplaats gebracht. Om 10:55 ging onze bus naar Sydney. Brechje ging ook mee met deze bus. Zij stapte alleen in Newcastle uit.
Rond 18:15 kwamen we in Sydney aan. Met de zware backpacks zijn we toen met de bus naar het hostel, Glebe Point YHA, gegaan. Rond 19:15 waren we in het hostel aan. Alle spullen op de kamer gelegd. We sliepen hier in een 5 persoonskamer. Op onze kamer sliepen 2 Australische jongens (1 uit Melbourne en 1 uit Canberra). Na alles neergelegd te hebben, zijn we opzoek gegaan naar iets om te eten. We kwamen weer uit bij de Domino’s. Dat is hier nu eenmaal goedkoop en ook lekker. We hadden 2 pizza’s, garlic bread en een cakeje.
Terug in het hostel hebben we gedoucht en gaan slapen (23:45) voor zover het kon. Het was er namelijk erg warm!! En we hadden geen airco alleen een ventilator.

Dinsdag 9 februari
Vandaag ging om 8 uur de wekker. Om 8:45 gingen we eruit. We konden niet uit ons bed komen door de warme nacht en weinig geslapen te hebben.
We hebben de was gedaan en daarna ontbeten. Ook nog even de was opgehangen. Berry heeft nog even met Australian Backpackers gebeld om te vragen of zij een goede huisarts wisten. Aangezien dat het ziekenhuis in Brisbane aanraadden om in Sydney nog een keer naar de huisarts te gaan. Zij zeiden moet je zelf even op het internet kijken. Erg vreemd dus. Uiteindelijk hebben we zelf gegoogled en heeft Berry gebeld om een afspraak te maken. Dit hoefde niet, we konden gewoon komen. In Brookvale (1,5 uur reizen) zijn we naar de huisarts gegaan. Bij de dokter moesten we zo’n 30 min wachten. De dokter zei dat het er goed uit zag en ook een verpleegster heeft nog naar de wond gekeken. Ook heeft zij het nog even goed schoongemaakt. De dokter had verder nog antibiotica voorgeschreven.
Vervolgens zijn we naar Collaroy gegaan. Hier ging ik mijn kaartje ophalen. Mijn ouders en broertje hadden namelijk een kerstkaart gestuurd, maar die was echt net 2 dagen later aangekomen toen wij het hostel had verlaten om richting Cairns te gaan. Erg leuk en lief!!
Ook hebben we nog even bij Sloppy’s tee een lekkere muffin op en Berry natuurlijk koffie. Vervolgens gingen we naar het centrum van Sydney terug. Daar gingen we opzoek naar een kapper. We hebben 1 uur rond gelopen en geen kapper gevonden of een heel dure kapper. Het grappige was dat we Emma en Evelina (de 2 Zweedse meiden van de Fraser tour) weer tegen kwamen.
Daarna hebben we bus gepakt naar de Aldi en daar vonden we in de buurt ook een kapper. Voor $20 (14 euro) werd Berry zijn haar gewassen en geknipt. Na boodschappen te hebben gehaald, gingen we weer terug naar het hostel. Hier hebben we de was eraf gehaald en eten gekookt. We aten rijst met cherrytomaatjes, paprika, ananas en saus.
Na het eten gedoucht en gaan slapen (23:15).

Woesdag 10 februari
Vandaag gingen we om 8:30 op. Voor 10 uur moesten we uitchecken. We gingen namelijk 1 nachtje naar een ander hostel, Sydney Central YHA. Daarna ontbeten en daar kwamen we Brechje weer tegen. We zijn toen met zijn drieën richting YHA Central gegaan. Brechje stapte iets verder uit. Om 13 uur konden we pas inchecken en we waren er al om 12:15. In de tussen tijd hebben wij even geluncht. We hadden alle twee een ei met toast. Erg lekker!!
In het YHA sliepen we op een 4 persoonskamer. Op de kamer sliep nog een Koreaans stelletje.
Na alles neergelegd te hebben etc., zijn we naar Martin Place gegaan met de bus. Hier ontmoetten we Brechje weer. Met zijn drieën zijn we met de bus naar Bondi beach gegaan. Dit keer was het gelukkig wel mooi weer. We gingen daar de Bondi to Coogee walk doen. Een wandeling van zo’n 6 km. Een erg mooie wandeling langs de kust. Toen we vlakbij Coogee waren hebben we de bus gepakt en zijn we terug gegaan. Bij Bondi Junction hebben we de trein gepakt naar Central.
’s Avonds hebben we wraps op. Daarna hebben we dingen regelt, zoals hoe en wat in Nieuw-Zeeland. Ook hebben we alle twee onze backpacks helemaal opnieuw ingepakt, aangezien we morgen naar Nieuw-Zeeland vliegen. Daarna gedoucht en gaan slapen (23:15). Gelukkig sliepen we een stuk beter dan gister.

Onze volgende blog zal gaan over onze avonturen in Nieuw-Zeeland.