Whitsundays en Fraser Island - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Marscha en Berry - WaarBenJij.nu Whitsundays en Fraser Island - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Marscha en Berry - WaarBenJij.nu

Whitsundays en Fraser Island

Blijf op de hoogte en volg Marscha en Berry

29 Januari 2016 | Australië, Noosa Heads

Wat gaat de tijd toch snel als je leuke dingen aan het doen bent. Inmiddels is Berry hier al 2,5 week en ben ik al 7 weken in Australië. Wat gaat het snel zeg. Voor je het weet zitten we alweer thuis. Hierbij weer al onze avonturen van de afgelopen 1,5 week.

Zondagavond, 17 januari, om 19:30 kwamen we met de Greyhound bus aan in Airlie Beach. Vanaf de busstop was het nog zo’n 10 a 15 min lopen naar ons hostel, Backpackers by the bay. Aangezien de receptie al dicht was, hing onze sleutel aan de receptie. Zo konden we toch slapen en morgen zouden we dan gelijk inchecken en weer uitchecken. We sliepen hier op een 4 persoonskamer samen met een Duits koppel. Na alles op de kamer gelegd te hebben, hebben we nog even wat gegeten. Daarna lekker gedoucht en gaan slapen. De douches hier zijn erg grappig. In de vrouwen douches hangen mannen en in de mannen douches hangen er vrouwen. Erg grappig om te zien!

Maandag 18 januari
Vandaag moesten we voor 10 uur uitgecheckt zijn. Onze bagage mochten we in de bagage ruimte stallen. We gingen namelijk op excursie naar de Whitsundays (dat is een eilanden groep die uit 74 eilanden bestaat). Om 14 uur was onze pick up bij de bushalte tegenover de Mc Donalds. Voor die tijd hadden we nog even een broodje gehaald bij de Subway. Eenmaal bij de bushalte zagen we heel veel mensen staan. Ook veel mensen met heel veel alcohol. Wij hoopten dat niet al deze mensen op de boot mee zouden gaan. Dit was wel het geval. Op onze boot gingen maar liefst 66 mensen. Echt heel veel. Op het moment dat we de bus in gingen, begon het erg hard te regenen. Met de bus reden we vervolgens naar Shute Harbour. Daar begon het weer erg hard te regenen. Nadat het gestopt was, zijn we snel aan boord gegaan van de boot. Het was een catamaran. Het zou vanaf de haven 50 minuten duren tot dat we bij het hostel resort zouden aankomen, waar we 2 nachten zouden verblijven. Onderweg werd het gelukkig al droog. Vlakbij waar we gingen aanleggen, zagen we 2 dolfijnen zwemmen. Echt super!
Het hostel zag er prima uit. Berry en ik hadden het geüpgraded naar een 2 persoonskamer. We hadden hier ook een eigen badkamer en koelkast op de kamer. Best luxe dus… Aangezien het weer lekker weer was geworden en we toch op een eiland zaten, hebben wij een kan sangria genomen. Erg lekker! Ook zagen we nog 2 roggen.
Om 19 uur zouden we gaan eten. We aten garlic bread met spaghetti bolognese. Na het eten hebben we nog even rondgelopen en een beetje op tijd naar bed gegaan.

Dinsdag 19 januari
Vandaag moesten we om 6 uur op. Om 7 uur hadden we het ontbijt en om 8 uur vertrok de boot. We gingen op weg naar Hamilton eiland. Dat is een eiland met een eigen vliegveld, vele dure hotels etc. Een nacht kost daar $900 en je moet daar minimaal 3 nachten verblijven. Na Hamilton eiland werd de zee wat wilder. Gelukkig had ik een reispilletje ingenomen en heb ik geen last gehad van zeeziekte. De golven waren erg hoog en wij zaten voorop de boot. Soms waren de golven zo hoog dat we veel water over ons heen kregen. Best lekker in die felle zon. Vervolgens gingen we naar Whitehaven beach. Dit is een super wit strand en helderblauw water. Echt super mooi! Op Whitehaven beach hebben we dan ook verschillende foto’s gemaakt. Na een uurtje hier geweest te zijn, gingen we terug naar de boot. Je kon snorkelen of met een speedboot. Wij kozen voor de speedboot aangezien er weinig te zien zou zijn in het water en we hadden onze camera bij ons. Aan boord van de boot gingen we lunchen. Ze hadden pastasalade, kip, salade (deze was helaas al op toen wij kwamen) en brood.
Na de lunch zijn we gaan snorkelen. Dit viel ons een beetje tegen vergeleken met onze snorkel excursie in Cairns. We zagen wat kleine visjes, maar hebben geen zeeschildpad gezien. Terug gingen we zeilen, de wind stond daar goed voor. Onderweg hebben we nog een grote zeearend gezien. Op de boot hadden we 3 Nederlandse meiden (Anouk, Rianne en Romy) en 2 Oostenrijkse meiden (Mirona en Petra) ontmoet. Erg leuke meiden!
Om 18:30 waren we terug in het hostel. We hebben toen snel een douche genomen, aangezien we onder het zout zaten. Het water is erg zout. Ik had er zelfs wat uitslag van gekregen en uiteraard waren we verbrand. Ondanks dat we ons goed hadden ingesmeerd met onze factor 50+.
Om 19 uur was het eten. Dit keer aten we kipkerrie met rijst, salade en kroepoek. Dat was lekker! Om 20:30 was er een karaoke avond. Geloof het of niet, maar ik heb samen met Anouk het liedje ‘Last Christmas’ gezongen. Dat was erg grappig!
We waren allebei erg moe van deze dag en zijn dan ook vroeg (22:15) gaan slapen.

Woensdag 20 januari
Vandaag moesten we er weer om 6 uur uit. Om 7 uur ontbijt en om 8 uur gingen we een bushwalk doen. Wij dachten dat we naar het bekende Hill Inland (bekend van de foto’s, witte stranden en helderblauw water) zouden gaan, maar dat was helaas niet zo. We waren eigenlijk alle twee een beetje teleurgesteld.
Na de bushwalk kon je nog een kokosnoot drinken/eten. Om 10 uur zouden ze de vissen gaan voeren en kon je gaan snorkelen voor bij het hostel resort. Wij besloten om niet te gaan snorkelen maar boven op de pier te gaan staan. Zo hadden we een mooi uitzicht en zagen we de grote mooie vissen goed. Ook zagen we nog een zeeschildpad. Daarna zijn we nog even naar een kleine piertje gelopen en zagen wederom de zeeschildpad. Alleen nu dichterbij. Ook hebben we nog een kleine haai gezien. Om 11 uur hadden we een brunch. We kregen brood, rijstsalade, salade en 3 verschillende soorten vlees (rosbief, ham en een soort stoofvlees). Erg lekker!
Na de brunch moesten we uitchecken. Ook ben ik nog even samen met Anouk naar de manager gegaan, omdat we een beetje teleurgesteld waren dat we niet naar het bekende look out punt (Hill Inland) waren gegaan. Het scheen namelijk een uurtje van waar we gister waren te zijn geweest. Helaas kon de manager er ook niks aan doen, maar ze zou in ieder geval de reisbureautjes opbellen die ons deze tour hadden verkocht. Zij hadden namelijk verteld dat we er heen zouden gaan, maar dat was niet zo. Om 12 uur vertrokken we met de boot richting Shute Harbour. Rond 14 uur waren we weer in Airlie beach. Vanaf daar zijn we naar de supermarkt gelopen en hebben wat lekkere dingen gekocht. Daarna naar het hostel gegaan en lekker watermeloen op. Vervolgens ingecheckt, gewassen (met de hand) en nog wat gerelaxt. Ook hebben we nog even uitgezocht of we niet als nog naar de Hill Inlands konden gaan. Er was nog 1 mogelijkheid. Ons hele plan omgooien en morgen een vlucht over de Whitsunday’s en Hill Inland maken. Dan moesten we alleen kijken of we ons volgende hostel een dag konden verzetten, onze bus anders indelen en vragen of ze in ons hostel nog een kamer hadden voor morgen. Eerst zagen we af van dit plan, omdat het best veel geregel was en als 1 ding niet zou lukken, viel heel het plan in de soep.
Om 19 uur hadden we met Anouk, Romy, Rianne, Petra en Mirona afgesproken bij de Mc Donalds om daar gezamenlijk te gaan eten. Wij hadden alle twee een pizza bij de Domino’s gehaald. We hebben gezellig met elkaar gegeten en daarna hebben we met Rianne, Mirona, Petra en Anouk nog een drankje gedronken bij een cafeetje. Het was erg gezellig en we erg gelachen. Het grappige was alleen dat we om 10 uur er uit moesten, want toen ging het dicht. Dat kan je je in Nederland niet voorstellen. Daarna zijn we naar de lagoon (soort zwembad) gelopen en hebben we daar nog even gezeten en pootje gebaaid. Rond 22:45 hebben we afscheid van elkaar genomen en zijn we teruggelopen naar het hostel. Zij reizen allemaal naar het noorden en wij naar het zuiden. Dus we komen elkaar helaas niet meer tegen. Wel hebben we elkaar op facebook, zodat we elkaar kunnen volgen;). In het hostel nog even gedoucht en gaan slapen (23:45).

Donderdag 21 januari
Vandaag had Marscha om 7:30 haar wekker gezet. Zij ging namelijk het hostel bij boeken voor 1 nacht en proberen te regelen dat we de vlucht over de Whitsundays (Hill inland) wat we niet gezien hebben bij de vorige excursie, als nog konden doen. Het was even spannend, want er was eerst te weinig animo. Gelukkig is het toch gelukt en om 12 uur hebben we de 25 minuten durende vlucht gedaan. Het was echt super gaaf! Berry zat aan de ene kant en ik zat aan de andere kant van het 8 persoons vliegtuigje. We hebben veel mooie foto’s en filmpjes kunnen maken. We waren beide blij dat we het gedaan hadden en ons plan hadden gewijzgd. Daarna zijn we teruggebracht naar het hostel en hebben we de was in de wasmachine gestopt. Vervolgens hebben we een heerlijk broodje bij de Subway gekocht. De was opgehangen en de volgende was erin gedaan. We zijn naar de lagoon (soort zwembad) geweest. Even een lekkere duik genomen en op de terugweg een ijsje en een milkshake op. Ook hebben we nog wat boodschappen gehaald.
‘s Avonds aten we pasta met gehakt en bolognese saus. In het hostel heb ik nog even geprobeerd te skypen met mama, maar de verbinding was slecht. Vandaar dat we even gebeld hebben. Ik had immers nog 90 belminuten. Ook hebben we onze tassen ingepakt, gedoucht en om 22:45 gaan slapen. We hadden wederom een 4 persoonskamer, maar voor ons tweeën. Erg fijn!!

Vrijdag 22 januari
Vandaag gingen we om 8:45 op. Voor 10 uur moesten we uitchecken. Daarna hebben we ontbeten. Om 10:55 heeft het busje van het hostel ons naar de Greyhound opstapplaats gebracht. Om 11:10 ging onze bus. We gingen van Airlie beach naar Rockhampton. Om 18:30 kwamen we daar aan. Waar de Greyhound ons afzette, stond ons busje van het hostel al klaar om ons naar het hostel te brengen. We sliepen hier in Rockhampton YHA hostel. We hadden een 2 persoonskamer. Het leek meer op een soort hotelkamertje met een eigen badkamer en zelfs een eigen koelkast. En we hadden weer gewone handdoeken. Erg luxe dus!! Toen we daar aankwamen, hebben we snel onze spullen op de kamer gelegd. Vervolgens zijn we met het busje van het hostel meegegaan naar het centrum. Daar was namelijk naast een steakhouse een rodeo. Rockhampton is namelijk de rundvleeshoofdstad van Queensland. Berry en ik zijn naar de steakhouse gegaan. Hier hebben we alle twee een lekkere crumb steak met patat en salade op voor $15 (zo’n 10 euro). Ook ontmoette we daar Toke, een Nederlands meisje, die ook net in het hostel was aangekomen.
Na het eten zijn we met zijn drieën teruggelopen naar het hostel. Dit was zo’n 2 km lopen. In het hostel lekker gedoucht en daarna gaan slapen (23:30).

Zaterdag 23 januari
Vandaag hebben we heerlijk uitgeslapen. Daarna lekker ontbeten en vervolgens wilde we eigenlijk naar de gratis dierentuin en botanische tuin. We hadden alleen op 3 minuten na de laatste bus gemist die hier naar toe ging. Op zaterdag rijden de bussen hier namelijk maar tot 12 uur a half 1. We hebben gekeken hoe lang het lopen zou zijn. Dit was zeker 1 uur. Aangezien het 38 graden was, hadden we daar niet zo zin in. We besloten om de laatste bus naar het centrum te pakken. Daar wat te winkelen en vervolgens verkoeling op te zoeken in de supermarkt. Daar hebben we ook wat patatjes op en een lekker broodje. Na het boodschappen halen, zijn we teruggelopen naar het hostel. Dit was weer zo’n 2 km lopen. Alleen dit keer niet in het donker (en soort van koelte), maar in de volle zon en flinke hitte. Eenmaal in het hostel aangekomen, waren we erg blij met onze airco. Daar zijn we even tot adem gekomen en hebben vervolgens een duik genomen in het zwembad.
‘s Avonds zijn we weer met het busje meegegaan naar het centrum. Er was weer een rodeo. Weer zijn we daar niet heen gegaan, want dat kostte $38 per persoon. Een bord vol met een steak of hamburger, patat en salade kostte $10 a $15. Wij besloten dus om lekker te gaan eten in het steakhouse. Erg leuke sfeer hing daar. Ook allemaal mensen in cowboykleding. Het leek wel of we in het wilde westen waren.
Na het eten zijn we teruggelopen en hebben nog gedoucht. Daarna vroeg gaan slapen (22 uur). Aangezien we om 1:15 er uit moesten, want om 2:20 ging onze Greyhound bus. Om 1:45 zou onze taxi er zijn (uiteindelijk pas 20 min later). We vertrokken van Rockhampton naar Rainbow Beach.

Zondag 24 januari
We sliepen in de bus. Helaas was de heater kapot en was het een enorme sauna in de bus. We hebben dus weinig geslapen en kwamen helemaal versleten en moe aan in het hostel in Rainbow Beach. Onderweg om 5:30 maakte we nog een stop van een half uur. Toen zagen we nog kangoeroes. Dit waren Berry’s zijn eerste wilde kangoeroes. In Rainbow Beach sliepen we in het Pippies Beachhouse hostel. We waren daar om 10 uur in de ochtend. We hebben toen eerst ontbeten. Om 11 uur konden we inchecken. We sliepen op een 4 persoonskamer met airco. Heerlijk. We waren alle twee zo moe dat we op bed zijn gaan liggen en in slaap zijn gevallen. Rond 2 uur werden we wakker. We hebben toen wat gegeten en vervolgens zijn we naar de supermarkt gegaan. Hier hebben we alvast insectenspul gekocht voor onze 3 daagse tour naar Fraser Island. Om 16:30 hadden we een safety briefing voor onze tag a long tour voor Fraser Island. Hier ontmoetten we onze groep voor in de jeep (4x4). In de jeep passen 8 personen en onze jeep was nummer 3 van de 4 auto’s. In onze groep zaten een Engels koppel (Andrew en Kelly), een Duits meisje (Tamara), een Duitse jongen (Torben) en 2 Zweedse meiden (Evelina en Emma). Na allerlei papier ingevuld te hebben en dat we hadden getekend dat we met heel de groep verantwoordelijk zijn voor de auto, gingen we eten. Wij aten tomatensoep met geroosterd brood. Ze hadden namelijk geen stokbrood of broodjes bij de supermarkt. Ach het smaakte prima! Daarna heb ik opa alvast even gebeld. Die is namelijk op 25 januari jarig. Aangezien we morgen op tour gingen, zouden we geen bereik hebben en ik wilde hem toch even feliciteren. Hij vond het prachtig om te telefoneren vanaf de andere kant van de wereld. Daarna hebben we nog even met de Ammerlanen geskyped en vervolgens lekker gaan slapen. We waren erg moe. Berry heeft nog wel in bed naar radio Rijmond geluisterd, aangezien feyenoord speelde. Dit vond hij uiteindelijk jammer, aangezien feyenoord geen goede wedstrijd speelde tegen az.

Maandag 25 januari
Vandaag moesten we om 5:45 op. We moesten uitchecken, onze bagage stallen in de bagage ruimte en ontbijten. Om 7 uur zouden we weggaan. Alleen regende het erg hard op dat moment. Uiteindelijk zijn we om 8 uur weggegaan. Per groep kregen we een papier om te kijken of de auto in orde was en om eventuele deuken en krassen te noteren. Nadat dit gedaan was, gingen we op naar Fraser Island. Kelly ging als eerste rijden. Met de ferry gingen we naar Fraser. Nadat we op Fraser waren, hadden we wat hobbelwegen en kwamen we op een picnic area aan. Hier was ook een beekje dat zo helder was, dat wij ons afvroegen waar het was, omdat je gewoon de bodem zag. Helaas regende het hier ook weer erg hard en hebben we geschuild onder een afdakje. Daarna gingen we naar de picnic area om te lunchen. We aten wraps. Je kon ze beleggen met verschillende dingen (ham, tonijn, sla 344, tomaat, komkommer, mais, kaas, saus en bieten). Het was erg lekker! Na de lunch gingen we op naar Lake McKanzie. De weg ernaar toe was een flinke hobbel weg. We gingen niet harder dan 30 km. Torben reed dit keer. Lake McKanzie was een mooi helderblauw meer met een wit strand. Hier hebben we een lekkere verfrissende duik genomen. Na Lake McKanzie reden we door naar onze campingplek. Onderweg zagen we 2 dingo’s. Dingo’s zijn wilde honden die hier leven op Fraser Island. Ze zijn erg gevaarlijk en overal op Fraser Island word je gewaarschuwd voor deze dieren (Be Dingo Safe).
Op onze campingsite aangekomen, mochten we een tent uitkiezen. Jaja geloof het of niet, maar wij hebben samen in een tent geslapen. Dat was voor Berry de eerste keer dat hij ging kamperen (en waarschijnlijk ook zijn laatste keer:p). We sliepen op 2 dunne matjes in de tent. Ook hadden we een slaapzak gehuurd. Deze gebruikte we ook als matras. Daaroverheen hadden we onze lakenzak gelegd en daar sliepen we op.
‘s Avonds aten we bbq met hamburgers, worstjes, garlic bread en salade. Dat was erg lekker zeg!! Wij hadden de taak gekregen om alles af te wassen. Dus daar gingen we dan 34 borden, messen, vorken, lepels, pannen en de bbq zelf schoonmaken. Gelukkig waren we met 8 personen en hadden we het zo gedaan.
Daarna hebben we met een groep een drinkspelletje gespeeld genaamd Bennie Bennie. Erg grappig. Wij hadden beide 1 glaasje wijn op. Aangezien ik morgen ochtend zou rijden en ze hier heel streng zijn met het percentage alcohol in je bloed. Jaja zelf op Fraser word je gecontroleerd op alcohol.
Rond 22:30 zijn we gaan slapen. Uiteraard moest ik toen we al in de tent lagen naar de wc. Het toiletgebouw was zo’n 5 a 10 min lopen. Het was pikke donker, dus daar ging ik dan met mijn zaklampje. Op de terugweg zag ik nog een soort grote muis wegkruipen en heb ik toch even een sprintje getrokken. Ik was blij toen ik weer in de tent lag.

Dinsdag 26 januari (Australian Day = onafhankelijkheidsdag)
Vandaag moesten we om 7 uur op. Om 8:30 zouden we weggaan om te gaan zandboarden, maar het had vannacht zo hard geregend dat het zand te nat was. We gingen hierdoor wat later weg. Dit keer ging ik rijden. Wat was dit gaaf zeg!! Het was wel een erg grappig gezicht. Aangezien het een grote auto was en ik natuurlijk niet zo groot ben. Ook was het best raar om aan de andere kant van een auto te zitten. Alles zit aan de andere kant. Denk aan de richtingaanwijzers en de ruitenwissers. Daarnaast was het best gek om aan de linkerkant te rijden, maar ik reed op het strand. Dus dat was een stuk makkelijker. We gingen eerst naar Pinnacles. Dit waren geelachtige duinrotsen. Daarna reden we naar het bekende scheepswrak. Vervolgens gingen we naar Eli Creek. Dit was een lekker cool beekje. Hier hebben we lekker gezwommen. Ook zagen we nog een waterslangetje. Toen schrokken wij ons erg rot en gingen niet meer verder het beekje in.
Na Eli Creek reed ik terug naar de campsite. Hier gingen we lunchen. We aten wederom wraps die je zelf mocht beleggen. Na de lunch zijn we even naar het winkeltje geweest iets verder op bij de campsite. Uiteraard kocht Berry daar een koffie. Ook hadden we nog wat cola gekocht.
Om 14 uur gingen we weer weg. We gingen op naar de Champagne pool. Hier zaten wat mooie vissen en hebben we even lekker pootje gebaaid. Ook gingen we naar Indian Head. Hier zagen we stingrays (pelstaartroggen). Rond 17 uur waren we weer terug op de campingsite.
‘s Avonds aten we pasta. Daarna nog een drinkgame, ring of fire, gedaan met wat mensen van de groep. Best een grappig spel. Wij speelden het met cola en water. Dus dat was helemaal grappig aangezien de rest op een gegeven moment een beetje dronken begon te worden. Rond 22 uur gingen we naar bed. We waren aardig moe en morgen moeten we er vroeg uit.

Woensdag 27 januari
Vandaag moesten we op 5:30. Om 7:30 gingen we weg van de campingsite. Voor die tijd moesten we ontbeten hebben, de tent opgeruimd en geveegd hebben. We gingen op naar Lake Wabby. Om bij Lake Wabby te komen, moesten we zo’n 45 min lopen door het regenwoud en over zandduinen. Eenmaal daar aangekomen zagen we een mooi groen meer. Hier hebben we even lekker in gezeten. In het meer zaten grote catvissen en van die visjes die ze hebben bij Dr Fish. Zodra je in het water ging zitten, kwamen ze aan je voeten knabbelen om alle dode huidcellen te verwijderen. Een gratis Dr Fish dus;) Berry vond dit niet heel fijn en schrok zich telkens rot. Bij Lake Wabby bleven we zo’n 3 uur. Eerst leek het ons wat veel, maar je had al 1,5 uur nodig om heen en terug te lopen van het strand naar het meer. Na Lake Wabby gingen we lunchen in Eurong. Weer aten we wraps. Op de terugweg zagen we nog 3 dingo’s. Twee dingo’s zagen we bij een dode walibi zitten. De ander stond bij wat jeeps. Op de terugweg hebben we flink meegezongen met de muziek en gedanst in de jeep. Dat was erg grappig!! Toen gingen we weer terug met de ferry naar Rainbow Beach. In Rainbow Beach hebben we de auto volgetankt en om 15 uur waren we weer terug in het hostel, Pippies. Daar moesten we de auto schoonmaken en hebben we ingecheckt. We sliepen weer in een 4 persoonskamer. Dit keer alleen niet met een airco. We hadden alleen een ventilator.
Na ingecheckt te zijn, hebben we wat dingen geregeld, zoals de Greyhound en het hostel in Noosa (onze volgende stop). Ook hebben we al onze kleding gewassen van de afgelopen dagen. Het was namelijk erg vies en stonk erg. Daarna hebben we een lekkere douche genomen. Vervolgens zijn we met de mensen van onze jeep naar een bar gegaan. Daarna wilden we de zonsondergang zien, maar het was te bewolkt. We zijn daarom wat gaan eten met zijn allen. Alleen Torben ging niet mee. We gingen bij een pizzeria eten. Berry had een kip pizza en Marscha had een hawai pizza. Het was erg lekker, maar wel het duurste waar we tot nu toe gegeten hebben. Het grappige was dat onze serveerster een Nederlandse vrouw was. Zij werkte daar pas 2 weken.
Rond 21:30 zijn we teruggegaan naar het hostel. Om 22:30 zijn we gaan slapen.

Donderdag 28 januari
Vandaag gingen we om 8:45 op. Om 10 uur moesten we uitgecheckt zijn. Daarna hebben we ontbeten. Vervolgens zijn we met Andrew, Kelly en Tamara naar een café geweest. Berry had een koffie en ik een verse jus d’orange. Daarna hebben we een broodje gehaald bij de bakker om die op te eten in de bus. Onze bus vertrok om 12:55 vanaf Rainbow Beach. We gingen op naar Noosa. Om 15:45 kwamen we daar aan. Het busje van ons hostel, Dolphins Beach house, stond al klaar. Echter ging deze pas over 40 min weg. Wij besloten dus om even wat boodschappen te halen bij de Coles. In het hostel hadden we een 2 persoonskamer met een eigen badkamer en airco. Heerlijk na een nacht zonder airco. Op de kamer konden we de wifi van de receptie ontvangen en hebben we wat dingen geregeld, zoals het volgende hostel in Brisbane, de Greyhound en ook een tour naar de Everglades. Ook hebben we onze backpacks helemaal opnieuw ingepakt.
‘s Avonds hebben we rijst, courgette en kip tandoori op. Daarna nog heerlijk gedoucht en om 23:45 gaan slapen.

• 29 Januari 2016 - 13:23

Oma Pieta:

Ha die Marscha en Berry, Ik ben weer helemaal bij .Wat een reis wat een verhalen zullen we horen in maart ik zie het zo voor me. Blijf genieten. Liefs oma

• 30 Januari 2016 - 19:03

Rianne :

Hey mars en ber
    Wat een spannende avonturen weer! Zo leuk.om te lezen.Dikke kus

• 30 Januari 2016 - 21:08

Louwra:

Lekker meegenieten zo door het lezen van jullie verhalen. Blijf genieten, hoor.

• 10 Februari 2016 - 12:52

Chantal:

Hoi berry en Marscha,

Wat een leuk verhaal om te lezen en volgens mij hebben jullie het super. Ik lees iig allemaal leuke dingen. En die leuk foto op je FB met de Kangoeroe! Je had een big smile op je gezicht. Lijkt mij ook fantastisch om dat allemaal in het echt te zien daar. We hebben jullie kaart ook inmiddels gehad en die voorkant van de kaart TE GEK!!!! ZO MOOI

Geniet vooral van jullie mooie reis en tot snel

Groetjes Chantal

• 11 Februari 2016 - 15:52

Hallo Berry En Marscha:

Sorry dat het zo lang geduurd heeft voor ik wat liet horen. het ziet er allemaal super uit. Ik ben jaloers.
    De kaart is binnen op school en was er zelfs op de dag dat de inspecteur kwam.
    Geniet er nog maar met volle teugen van.

Renée

• 12 Februari 2016 - 11:01

Marscha En Berry :

Lieve allemaal,

Bedankt voor alle leuke reacties!! We genieten nog steeds elke dag!
    Chantal en Reneé, leuk om te horen dat de kaarten binnen zijn gekomen;)
    Hopelijk komen ze bij de rest ook snel binnen.

Veel liefs vanuit inmiddels Auckland (Nieuw-Zeeland)