Kia ora Nieuw-Zeeland (Tot ziens!!) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marscha en Berry - WaarBenJij.nu Kia ora Nieuw-Zeeland (Tot ziens!!) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marscha en Berry - WaarBenJij.nu

Kia ora Nieuw-Zeeland (Tot ziens!!)

Blijf op de hoogte en volg Marscha en Berry

15 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kia ora oftewel welkom, hallo en tot ziens in het Maori’s. Voor ons in dit geval het laatste, Tot ziens! Deze blog gaat alweer over onze laatste avonturen in Nieuw-Zeeland. Hierna vertrekken we voor 3,5 dag naar Sydney. Vanaf daar zullen we op donderdag 17 maart om 22:00 Australische tijd en 12:00 Nederlandse tijd gaan vliegen naar Taipei. Op 19 maart zullen wij als het allemaal goed gaat en we geen vertragingen hebben om 9:15 landen.

Zondag 6 maart
Vanochtend ging al vrij vroeg weer de wekker. Zoals jullie in onze laatste blog hebben kunnen lezen, waren we deze avond uit met een grote groep van de mensen van de bus. Dat was een erg gezellige boel!! Om 7:30 ging onze wekker. Om 8:40 moesten we klaar staan voor ons hostel, Base. Dit hostel vonden we niet zo heel erg fijn, maar het was maar voor 1 nacht. Om 8:50 zouden we eigenlijk weg gaan, maar onze nieuwe buschauffeur, Moose was er nog niet. Hij kwam pas om 9:10. Toen moest nog iedereen alles inladen.
Vervolgens gingen we op richting Mt Cook, de hoogste berg van Nieuw-Zeeland. Onderweg maakten we wederom een stop bij de fruitboer. Hier hebben wat lekker fruit en groente gekocht. Daarna reden we door. Moose had een telefoontje gekregen dat we iemand vergeten waren, echter bleek later dat deze jongen in Queenstown was gebleven. Niet lang daarna werden we aangehouden door de politie. Heel de bus werd geïnspecteerd. Ook werd er een alcoholcontrole gehouden bij Moose, maar goed dat het niet bij de rest van de bus was:D... Ook moesten we mee om de bus te wegen. De bus woog ietsjes te zwaar. Gelukkig mochten we toch doorrijden. We konden immers niet wat backpacks eruit doen of iemand eruit zetten. In Omarama maakten we een lunchstop. Vervolgens reden we door en maakten nog een stop bij Lake Pukaki. We hebben nog nooit zulk helderblauw water gezien in een meer. Het was echt een super uitzicht en hebben dan ook vele foto’s genomen. Vanaf het meer, waar het mooi weer was, zagen we al dat Mt Cook in de wolken lag en dat het er geen mooi weer was. Rond half 4 kwamen we aan in ons hostel, Mt Cook backpackers. We sliepen hier op een 4 persoonskamer met een eigen badkamer. Op onze kamer sliepen Rianne en Susan (de 2 Friese meiden). Om 16:30 bracht Moose ons bij de parkeerplaats om een hike (wandeling) te gaan maken naar de gletsjers. Wij besloten om niet heel de wandeling te gaan doen, omdat het weer steeds slechter werd. Het was vanaf de parkeerplaats ook nog een stukje wandelen naar het hostel toe. Rond 18:15 waren we weer in het hostel terug.
’s Avonds hebben we pasta met paprika, courgette en saus op. Vervolgens lekker gedoucht. Om 21:00 gingen we weer een poging wagen voor Stargazing. Toen wij naar buiten keken, zagen we dat het weer niet zo lekker was en dat het erg bewolkt was. Wij zijn toen wel ernaar toe gegaan. Een shuttle bus kwam ons ophalen. Wij hebben het toen zelf laten cancelen, aangezien ze om 21:30 nog niet konden zeggen of het buiten gedeelte doorging. Ze hadden sowieso een binnen gedeelte, maar als je dat alleen deed en het buiten gedeelte niet doorging, moest je als nog $25 betalen per persoon. Dat vonden wij zonde. Gelukkig konden we het zonder probleem cancelen. Toen kwam alleen het leukste gedeelte...... Ahum... We moesten terug lopen naar het hostel in het pikdonker. Je zag helemaal niks. Gelukkig had Berry zijn mobiel bij zich en konden we die gebruiken als een zaklamp. Na een klein stukje verkeerd gelopen te zijn en vele hazen gezien te hebben, hadden we ons hostel gevonden. Rond 21:45 waren we weer terug in het hostel. We zijn toen lekker gaan slapen, want we waren erg moe. Even wat slaap inhalen van de vorige nacht.

Maandag 7 maart
Na heerlijk geslapen te hebben, ging om 6:15 onze wekker. Om 7:30 gingen we weg. Van Mt Cook gingen we op naar Rangitata. Bij Lake Tekapo maakten we nog een stop bij een mooie kerk. Deze kerk wordt erg vaak gefotografeerd en is berucht bij bruiloften. De Good Sherperd Church was een erg mooi, pittoreske kerk. Vanaf de binnenkant had je een mooi uitzicht over het Tekapo meer. In Geraldine maakten we een lunchstop. Hier hebben we een lekker Subwaybroodje op. Rond 13:30 kwamen we in Rangitata aan. Helaas was het mooie weer van vanochtend omgeslagen naar druilerig en regenachtig weer. De vorige dag hadden we ons ingetekend voor een 2 persoonskamer voor in dit hostel, Rangitata Rafting Base. Bij aankomst waren de double rooms al volgeboekt of voor geboekt door mensen van de groep. Dat was dus even flink balen! We sliepen hier dus in een 9 persoonskamer met niet 2 bedden boven elkaar, maar wel liefst 3 bedden boven elkaar. Gelukkig waren wij 1 van de eerste op de kamer en konden wij het onderste bed en het middelste bed bemachtigen. Verder sliepen er 4 Duitsers, 1 Engelse vrouw en Rianne en Susan op onze kamer. Voor ons gevoel was het al eind van de middag, maar dat was het nog niet. Vandaar dat we onze tijd gedood hebben met films kijken en mijn blog bijwerken. Moose, onze buschauffeur, had een lekkere groepsmaaltijd voor ons gemaakt. Hij had fajitas gemaakt. Erg lekker!! Na het eten hebben we samen op de kamer de film Fury gekeken. Net voordat we wilden gaan slapen ben ik met Rianne en Susan naar buiten gelopen. We zagen hier een prachtige sterrenhemel. Het waren er echt super super veel!! Ook konden we de Melkweg zien. Daarna heb ik Berry ook nog even gehaald om de sterren te laten zien. Hij had er nog nooit zoveel gezien. Het was ook super mooi!! Ook hebben we nog een possum gezien. Dat was een soort kleine kat. Vervolgens lekker gaan slapen (22:15). Helaas niet heel goed geslapen, i.v.m. een snurkende Engelse vrouw. Zowel Susan als Marscha waren klaar wakker.

Dinsdag 8 maart
Vanochtend moesten we vroeg op (6:00). Om 7 uur vertrokken we namelijk van Rangitata naar Kaikoura. Onderweg stopten we in Christchurch airport. Hier gingen veel mensen van de bus af en kwamen er ook weer veel nieuwe mensen op de bus. Zo hebben we afscheid genomen van Yentl (een Nederlands meisje).
Op onze weg naar Kaikoura maakten we nog een korte koffie- en tankstop. In Kaikoura zouden we eigenlijk aan het eind van de middag een vlucht maken om walvissen te spotten. Het weer was niet heel goed, regen en heel erg bewolkt. We besloten dus om dit te verzetten naar de dag erna. De weersvoorspellingen waren dan beter en we bleven toch 3 nachten in Kaikoura. Gelukkig was er plaats morgen en konden we het verzetten.
Eenmaal in Kaikoura gingen we eerst naar de Dolphin Encounter. Hier kregen we alvast instructies voor morgen voor onze excursie om met de dolfijnen te zwemmen. De vrouw vertelde ook dat ze bij de apotheek in het dorp speciale pillen, Kaikoura crackers, hadden ontwikkeld tegen zeeziekte. Deze hebben wij dus gehaald.
Daarna werd iedereen afgezet bij hun hostel, Lazy Shag. Wij hadden van te voren een ander hostel, Sunrise lodge geboekt. In het hostel vroeg de man of wij een upgrade wilden hebben naar een 2 persoonskamer. Onze eerste reactie was ‘Hoeveel moeten we extra betalen?’ De man zei: ‘Helemaal niks. Het is dezelfde prijs’. Dat lieten wij ons geen 2x zeggen. Tuurlijk wilden wij dat. Dat was echt een leuke verrassing!! Vooral na de 9 persoonskamer van de vorige nacht.
Na alles op de kamer gelegd te hebben, zijn we boodschappen gaan halen. ’s Avonds aten we rijst met ananas, courgette, cherrytomaatjes, paprika, kip en zoetzure saus. Echt een lekkere maaltijd!
Daarna lekker gedoucht en vroeg gaan slapen (21:00). Berry was niet zo lekker en hij was al eerder gaan slapen (20:00). Helaas waren er wat luidruchtige Fransen die geen rekening hielden met anderen mensen. Om 23:00 uur heb ik ze toch dringend verzocht om hun mond te houden. Aangezien onze wekker morgenochtend vroeg zou gaan.

Woensdag 9 maart
Vanochtend ging onze wekker super vroeg (3:50). Om 4:50 moesten we namelijk lopen vanaf ons hostel naar de Dolphin Encounter. Dit was zo’n klein half uurtje lopen. Om 5:25 hadden we onze check in en om 5:30 kregen we instructie. Gelukkig ging het zwemmen met de dolfijnen door. Dit keer hadden we wel geluk met het weer!! Jeeejj!! Eerst kregen we een wetsuit, flippers, snorkelset en een mutsje. Dit moest je allemaal passen en als er iets niet goed was, kreeg je een andere. Zo had ik een jasje bij mijn wetsuit wat erg strak zat. Een maatje groter zat net even iets comfortabeler. Na alles aangetrokken te hebben, kregen we een filmpje te zien met de veiligheid instructies. Ook lieten ze daarin zien hoe je het beste de dolfijnen naar je toe kon lokken. Eigenlijk hoe gekker je zou doen, hoe interessanter ze dat vinden en hoe eerder ze naar je toekomen.
Na de veilgheid instructie gingen we met zijn allen in de bus. De bus bracht ons naar South Bay van Kaikoura. Daar lag de boot. Van te voren hadden ze al gezegd dat de zee behoorlijk onstuimig zou zijn. Berry en ik waren dan ook blij dat we de Kaikoura crackers hadden gekocht tegen zeeziekte. De pillen hielpen echt goed. Geen van beide is zeeziek geweest. Berry kon helaas niet zwemmen met de dolfijnen vanwege zijn wond. Hij heeft super gave foto’s gemaakt vanaf de boot.
Toen het nog donker was vertrokken we. Eenmaal na zo’n 30 minuten varen kwam de zon op en zagen we de eerste groep Dusky dolfijnen (dit zijn de dolfijnen waar ik mee gezwommen heb). Het was echt een super gaaf gezicht met de zonsopkomst en de vele dolfijnen die we zagen. Onderweg zagen we ook nog een zeeleeuw en een albatros (een grote zeevogel). Na niet al te lang varen, moesten de zwemmers zich gaan klaar maken om met de dolfijnen te gaan zwemmen (snorkels op, mutsjes op etc.). Nadat de boot een soort harde toeter liet afgaan, mochten we het water in. In het water moest je gekke geluidjes maken. Al snel kwamen er een aantal dolfijnen om mij heen zwemmen. Ze kwamen echt heel erg dichtbij. Je kon ze bijna aanraken, maar dat mochten we niet doen. Wel heb ik leuke filmpjes van ze gemaakt met mijn actioncam. We mochten tot 3x toe het water in en met de dolfijnen zwemmen. Echt een heel bijzonder moment, omdat het niet in een basin is, maar gewoon in de open oceaan. De dolfijnen worden ook niet gevoerd of iets. Ze vinden het gewoon erg interessant. Als ze je niet leuk vinden zwemmen ze naar de volgende. Ook waren ze erg actief en maakten ze vele kunstjes in het water. Dit is echt de gaafste ervaring met dolfijnen voor mij ooit!! Als jullie de filmpjes zien, zullen jullie geloven waarom;)
Op de terugweg kregen we lekkere warme chocomelk of soep. Heerlijk, want het water was best een beetje koud. Maar ik moet eerlijk zeggen dat je achteraf pas door hebt hoe koud het is. Ook moesten we op de terugweg omkleden en onze wetsuit uitdoen.
Rond 9 uur waren we weer terug bij de Dolphin Encounter. Vanaf daar zijn wij samen met Amber naar Lazy Shag gelopen. Hier sliepen Rianne en Susan. Zij gaan vanmiddag terug naar Christchurch en vliegen over een paar dagen terug naar huis. Bij hun hostel hebben we afscheid genomen van elkaar. We hebben een leuke, gezellige tijd gehad met deze meiden!
Daarna gingen Berry en ik terug naar het hostel en hebben we even lekker rustig aangedaan.
Om 11:30 werden we bij ons hostel opgehaald voor onze whale watching. Dit gingen wij doen vanuit een vliegtuig. Bij de kleine luchthaven aangekomen, werden we gewogen en we kregen informatie over de verschillende walvissen die wij konden zien. De Sperm whale is de meest voorkomende walvis hier in Kaikoura. De rest van de walvissen komen wel langs Kaikoura, maar zijn op doorreis naar Antarctica.
Om 12:15 gingen we het vliegtuig in. De vlucht zou 30 min duren. We hadden een privé vliegtuig, want alleen de piloot en wij tweetjes zaten erin. Super!! Na zo’n 10 minuten vliegen hadden we nog niks gezien. Wij keken elkaar al aan van o nee he. Ze kunnen namelijk niks garanderen. Maar gelukkig..... Even verderop zagen we onze eerste Sperm whale. Wat een groot beest! Met het vliegtuig maakten we vele rondjes rondom deze walvis. Vervolgens iets verderop zagen we er nog eentje en nog iets verderop zagen we er nog 1. In totaal hebben we er dus 3 gezien. Echt heel gaaf en weer zo anders dan de walvissen die we gezien hebben in Zuid-Afrika. Vervolgens werden we weer teruggebracht door de organisatie van het walvis kijken. We hadden gevraagd of hij ons kon afzetten in het dorpje. We wilden namelijk nog in de winkeltjes kijken en naar de apotheek. Eenmaal terug in het hostel hebben we geluncht (een lekker gebakken eitje). Berry voelde zich nog steeds niet helemaal lekker. Hij is dus na de lunch op bed gaan liggen en viel in slaap. Ik heb toen de foto’s en filmpjes bekeken van het dolfijnen zwemmen en het walvis spotten. Daarna was ik ook best moe en ben ik ook in slaap gevallen. Rond half 6 werden we wakker. We hadden geen zin om nog naar de supermarkt te lopen. Gelukkig hadden we nog flink wat rijst over van gister. Dit hebben we opgegeten.
Na het eten hebben we op de kamer via Jos zijn Netflix account (thanks nog Jos!!) een film gekeken op de ipad. Daarna zijn we lekker gaan slapen (22:15).

Donderdag 10 maart
Vandaag hebben we lekker uitgeslapen t/m 9:45. Hier waren we beide echt even aan toe en vandaag hadden we niet echt iets vroegs op het programma staan, dus het kon. Daarna ontbeten en broodjes gehaald bij de supermarkt voor onze lunch. Vervolgens naar het stadje gelopen. Daar heeft Berry nog een koffie gedronken en hebben we nog wat in de winkeltjes gekeken. Om 13:30 hadden we met Amber afgesproken om een hike (wandeling) te doen. De hike heette de Kaikoura Peninsula walk. De Peninsula is eigenlijk een soort schiereiland. Het was een 3 uur durende wandeling. Tijdens de wandeling kwamen we zeehonden/zeeleeuwen tegen. Je kon best dichtbij deze dieren komen. Zo dichtbij deze wilde dieren, zijn wij nog nooit geweest. Echt bijzonder! We hebben dan ook leuke selfies gemaakt en mooie foto’s. Uiteindelijk waren we rond 17:00 weer terug in het stadje van Kaikoura. Hier hebben we heerlijk een drankje gedronken op het terras.
’s Avonds aten we pasta pesto. Erg lekker! Ook heeft Marscha toen nog de vorige blog een beetje verder getypt en gepost. We liepen toen flink wat dagen achter. Na de blog gepost te hebben, hebben we gedoucht en zijn gaan slapen (23:15).

Vrijdag 11 maart
Vandaag ging om 7:30 de wekker. Om 9:00 moesten we bij Lazy Shag voor staan. Lolly, onze buschauffeur van de ‘deep south’, kwam ons ophalen. Zij brengt ons weer terug naar Auckland.
Iemand was gisteravond zijn schoenen, jas en mobiel kwijt geraakt, dus we gingen eerst nog even naar het strand om daar te kijken. Helaas hebben we het niet gevonden. Nu gingen we echt op richting Picton. Picton is de plaats waar je met de ferry van het Zuidereiland naar het Noordereiland kan varen. Onderweg maakten we nog een koffiestop en vervolgens reden we door naar Picton. Hier kwamen we rond 12:15 aan. We zouden oorspronkelijk met de Bluebridge ferry gaan, maar het weer op zee was erg onstuimig. Onze ferry werd dus gecanceld. Gelukkig hebben ze nog een andere ferry organisatie, Interislander. Dit is een veel grotere ferry. We zouden eigenlijk om 14:00 weg gaan, maar dat werd uiteindelijk pas om 15:15. In zo’n kleine 4 uur varen bracht deze ferry ons naar het Noordereiland. Van te voren waarschuwden ze iedereen al dat het behoorlijk onstuimig zou zijn op de zee. Ook kwamen we golven tegen van 5 t/m 9 meter hoog. De ferry ging dan ook behoorlijk heen en weer. Gelukkig had ik nog een laatste reispilletje en ben ik niet zeeziek geweest. Berry had zich erg verheugd op de bioscoopzaal, die hadden ze namelijk op de vorige ferry. Maar helaas, voor deze bioscoop moest je betalen. Achteraf door de vele vertraging die we hadden opgelopen, was het toch gratis. Dit hoorde we pas veel later.
Voordat we weg waren gegaan uit Picton hadden we nog lekkere nachos op. We hadden echter nog niet geluncht.
Rond 19:00 kwamen we aan in Wellington, de hoofdstad van Nieuw-Zeeland. Het duurde toen nog even voordat we al onze tassen en spullen hadden. Aangezien er veel meer mensen op deze boot pasten. Gelukkig hoefden we niet van de ferry naar het hostel te lopen. Dit was namelijk nog een flink eind geweest. Cookie, een andere buschauffeur die vandaag in Wellington was aangekomen, kwam ons ophalen. Hij bracht ons naar ons hostel, Base Wellington. In het hostel sliepen we op een 6 persoonskamer. We sliepen op de kamer met een Deense jongen, een Canadees meisje, een Frans meisje en een jongen die we niet kenden. Aangezien het inchecken erg lang duurde, omdat er net een Kiwi Experience bus was aangekomen, heeft Berry ondertussen 2 Domino pizza’s besteld. Het was inmiddels al 20:45 en we hadden echt geen zin meer om nog wat te gaan kopen en daarna te koken. Na onze pizza’s heerlijk op gegeten te hebben, zijn we gaan douchen en gaan slapen (23:15). Net voordat we gingen slapen, lag er al iemand op onze kamer te snurken. Ik heb hem geprobeerd wakker te maken, maar dat lukte niet helemaal. Gelukkig hield hij op een gegeven moment wel op, nadat ik hem flink heen en weer geschud had:P

Zaterdag 12 maart
Het was een vroege ochtend. We moesten er namelijk om 5:30 uit. Om 6:30 vertrok onze bus van Wellington naar Auckland. Dit is een busrit van zo’n 10 uur. Onderweg hebben we nog 3 stops gemaakt. De eerste stop was een koffie/wc stop. De volgende stop was de lunchstop. We lunchden in National Park. Dit is waar Marscha de Tongariro Crossing heeft gelopen. Het was prachtig weer en we hadden dan ook een mooi uitzicht op Mt Doom en de Tongariro Crossing. We hadden een lekker eitje met bacon en wat patatjes. Na onze buiken vol gegeten te hebben, gingen we door. Onderweg hebben we de film Finding Nemo gekeken. Erg grappig aangezien die zich afspeelt in Sydney en dat onze volgende bestemming na Auckland wordt. In Otorohanga maakten we de laatste wc stop, voordat we onze reis vervolgde naar Auckland. Rond 17:00 reden we Auckland binnen. We verbleven hier weer in ons allereerste hostel, The Attic. Het grappige was, dat we weer in precies dezelfde kamer sliepen en Berry zelfs weer in hetzelfde bed lag. Onze kamer was een 4 persoonskamer en we sliepen daar met 2 Duitse jongens. Later een Canadees meisje.
Nadat we alle spullen op de kamer hadden gelegd, zijn we boodschappen gaan halen.
’s Avonds aten we Nasi goreng. We hadden in de supermarkt in Kaikoura een pakje Nasi Goreng kruiden kunnen kopen. Dezelfde als die we in Nederland hebben. Dit lag in het internationale schap naast de hagelslag. De nasi was erg lekker! We misten alleen een beetje onze pindasaus. Daar hebben we nog wel naar gekeken, maar die hadden ze niet. Daarna gedoucht en lekker gaan slapen (22:45). We waren best moe na zo’n lange busrit.

Zondag 13 maart
Vandaag gingen we om 8:45 op. Om 10:15 zouden we weggaan en richting de haven lopen. Hiervandaan wordt er elke dag een gratis wandeling gegeven door Auckland. Dat leek ons wel wat en de vorige keer, toen we net aangekomen waren in Auckland, hadden we het gemist. De gids die ons ging rondleiden heette Oscar. Hij was geen Nieuw-Zeelander, maar kwam uit Spanje. Er waren veel verschillende mensen uit verschillende landen die mee deden aan deze wandeling. Zo waren er veel Amerikanen, Tsjechen, Canadezen, Duitsers enz. De wandeling duurde zo’n 3,5 uur en bracht ons langs allerlei verschillende gebouwen, kunstwerken, parken etc. Oscar vertelde erg veel bij alles en had ook veel foto’s bij zich van hoe het er vroeger uit zag. Rond 12 uur hadden we even een korte pauze en kregen we een cupcake. Erg lekker! Ook had Berry nog even een koffie gehaald. Bijna aan het einde van de wandeling kregen we ook nog een ijsje. Echt super en dat voor een wandeling de gratis is!! Het was dus een leuke wandeling en zeker een aanrader als jullie ooit naar Auckland gaan. Na de wandeling kwamen we een crêpe kraam tegen. Hier hebben we een lekkere crêpe op. Vervolgens nog wat in de winkeltjes gekeken. Daarna zijn we teruggelopen naar het hostel en hebben we voor de laatste keer onze was gedaan.
’s Avonds gingen we heerlijk uiteten om ons avontuur in Nieuw-Zeeland goed af te sluiten. We liepen voor een restaurant richting de zee en haven. Uiteindelijk hebben we bij een Braziliaans restaurant, Wildfire, gegeten. Berry heeft een hamburger op en ik had een steak. Het smaakte erg goed!! Als toetje hadden we een heerlijk chocolade mouse taartje. Super lekker!! Na gezellig uit eten te zijn geweest, liepen we weer terug naar het hostel. Hier hebben we onze was opgevouwen en onze backpacks ingepakt. Daarna gedoucht en onze wijn opgedronken. Rond 23:30 zijn we gaan slapen.

Maandag 14 maart
Vanochtend hebben we lekker kunnen uitslapen t/m 8:45. Daarna lekker gedoucht en om 9:45 moesten we uitgecheckt zijn. Vervolgens voor de laatste keer nog even met mijn ouders geskyped en lekker ontbeten. Na het ontbijt hebben we gevraagd waar we de tickets kunnen halen voor de Skybus, de bus die ons naar de luchthaven brengt. Dit kon gewoon in de bus zelf. Dus super!! Toen was het alweer tijd om te lunchen. We hebben van onze laatste Nieuw-Zeelandse dollars 2 heerlijke pizza punten gehaald. Dit is tevens een beetje ons avond eten. Vanavond vliegen we namelijk om 19:00 terug naar Sydney. Jeeejj, we hebben er erg veel zin in en kijken uit naar het warmere weer!!
Na het lunchen hebben we nog even in het hostel gerelaxt. Berry heeft nog wat bankzaken gedaan en ik heb nog wat voor de blog geschreven.
Om 15 uur vertrokken wij naar de luchthaven met de Skybus. Om 19:00 gaat onze vlucht met China Airlines. Aangezien we 2 uur terug gaan in de tijd, zullen wij om 20:30 Australische tijd aankomen. Het tijdsverschil met Nederland is dus weer 10 uur later bij ons.

Onze volgende blog zal gaan over onze laatste paar dagen in Sydney. Hier gaan we onze fantastische reis afsluiten in een hotel. Wat zal dit een luxe zijn!! Berry gaat o.a. naar de Blue Mountains en Marscha gaat lekker shoppen in Sydney.