De lange vlucht - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marscha en Berry - WaarBenJij.nu De lange vlucht - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marscha en Berry - WaarBenJij.nu

De lange vlucht

Blijf op de hoogte en volg Marscha en Berry

11 December 2015 | Australië, Sydney

Wat gaat de tijd toch snel!! Inmiddels ben ik alweer 2 dagen in Australie. Hier even een verslag hoe de lange vlucht verlopen is.

Op dinsdag, 8 december, was het dan eindelijk zover. Mijn reis Down Under ging nu echt beginnen. Om 10:20 moest ik al op Schiphol zijn en om 13:20 zou ik vliegen. Bij de balie van China Airlines moesten alle mensen van de groepsreis verzamelen. Hier hield Mark, van Australian Backpackers, nog een laatste praatje voor we onze bagage gingen inchecken. Eenmaal mijn bagage ingecheckt, gingen we nog even wat drinken, voordat we afscheid moesten gaan nemen. Het minst leuke van alles, vond ik.
Om 12:00 ging ik dan echt afscheid nemen van iedereen (pa, ma, Berry en mijn schoonmoeder). Dit was best even lastig en gepaard met flink wat tranen, maar eenmaal door de douane heen, ging het al beter en besefte ik mij pas echt dat ik nu echt wegging.

Van Amsterdam vloog ik met China Airlines in 11 uur naar Bangkok. Een prima vlucht gehad. Wat filmpjes gekeken en wat gegeten. Op Bangkok landde ik om 6:45 en om 8:30 zouden we weer vertrekken naar Taipei. We moesten wel even het vliegtuig uit en vervolgens gelijk weer naar de gate.
Helaas was de vlucht van Bangkok naar Taipei minder geslaagd. Het was maar een vlucht van 3,5 uur, maar er was veel turbulentie (wel 2 uur lang). Dat werkte erg op mijn buik en zoals de meeste mij kennen, werd dat overgeven (wel 4 zakjes vol). Sorry geen lekker praatje, maar voelde mij erg beroerd.... De stewardessen kwamen langs met wel 6 zakjes, water, water met limoen erin. Zelfs toen we geland waren, kreeg ik een tasje mee met allemaal koekje erin:p. Alleen bij het idee om te moeten eten, werd ik alweer. Maar ach....

Op Taipei kwamen we rond 12:00 uur aan. Hier moesten we ons melden bij de balie van China Airlines. Zij regelden ons vervoer naar het hotel. We hadden namelijk een lange stop (zo'n 10 uur). We gingen naar het Tayouan hotel. Alleen moesten we eerst door de douane. Dit duurde wel even.
Bij de balie om het land in te komen, moesten je vingers gescand worden en keken ze erg goed naar je pasfoto. De man achter de balie zag mijn paspoortfoto en vroeg of ik afgevallen was. Ik zei nee en hij keek mij raar aan. Net of ik het niet was:p Met andere woorden op je foto in je paspoort heb je best een dik hoofd. Maar ach... misschien kwam het wel, omdat ik zo misselijk was en lijk bleek zag. Moest er eigenlijk wel om lachen.

Eenmaal in het hotel heb ik lekker gedoucht en knapte ik helemaal op. Ook nog even lekker geslapen en wat gekocht bij een supermarkt om de hoek bij het hotel. Om 19:00 moesten we weer uitchecken en om 19:30 werden we weer opgehaald om naar de luchthaven te gaan. Om 23:00 zouden we weer vertrekken. Helaas hadden we wat vertraging, dus het werd 00:15. De vlucht van Taipei naar Sydney duurde nog zo'n 9 uur. Deze vlucht verliep een stuk beter en ik heb wat kunnen slapen. Rond 12:15 Australische tijd kwamen we aan in Sydney. Eerst moesten we door de douane en daarna onze bagage opgehaald. Vervolgens door de o zo bekende security check. We konden gelukkig zo doorlopen. Buiten stonden 2 mensen, Merel en Dennis, van Australian Backpackers ons op te wachten.
We hebben gelijk even wat geld gepind en zijn in de shuttle bus gestapt.

Mijn volgende blog zal ik schrijven over de eerste 5 dagen van de groepsreis.

  • 12 December 2015 - 08:03

    Agnes:

    Ha Marscha,

    Zo'n lange reis is altijd even afzien, met name als je zoveel turbulentie hebt. Gelukkig ben je goed aangekomen in Sydney en ben je aan de andere kant van de wereld. Dan zal je de reis wel weer snel vergeten. Ik ben benieuwd naar je verhalen en avonturen en de foto's. Geniet ervan en veel plezier. Voorlopig even mijn laatste berichtje want ik weet niet wanneer ik weer de mogelijkheid heb.

    Liefs Agnes

  • 12 December 2015 - 10:52

    Pieta Van Heezik:

    Lieve Marscha,Wat een reis was dat. En nu maar genieten van al het moois wat je gaat zien en beleven.Liefs oma en opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marscha en Berry

Actief sinds 19 Okt. 2015
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 7578

Voorgaande reizen:

08 December 2015 - 19 Maart 2016

Down under en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: