Nog 7 weekjes en dan Down under!! - Reisverslag uit Nieuwerkerk a/d IJssel, Nederland van Marscha en Berry - WaarBenJij.nu Nog 7 weekjes en dan Down under!! - Reisverslag uit Nieuwerkerk a/d IJssel, Nederland van Marscha en Berry - WaarBenJij.nu

Nog 7 weekjes en dan Down under!!

Door: Marscha

Blijf op de hoogte en volg Marscha en Berry

19 Oktober 2015 | Nederland, Nieuwerkerk a/d IJssel

Morgen over precies 7 weken (8 december) stap ik (Marscha) het vliegtuig in om naar de andere kant van de wereld te reizen met als eindbestemming Sydney. Wat is de tijd toch snel gegaan. Ik weet nog goed toen mijn idee om naar Australie te reizen begon en nu is het al bijna zo ver. Voor ik het weet, zit ik er al:D Wat komt het snel dichterbij en wat gaat het opschieten!! Gelukkig zijn veel dingen al geregeld, zoals de vluchten, het hostel tussen kerst en oud &nieuw, de buspas in Nieuw-Zeeland etc.
Nu het zo langzaam aan dichterbij komt en het echt gaat gebeuren, wordt het toch ook wel een klein beetje spannend. Dit komt ook, omdat ik de eerste maand van 10 december t/m 6 januari alleen zal reizen. Daarna komt Berry ook naar mij toe en gaan we samen verder reizen.

Hieronder kunnen jullie mijn/onze reisplannen lezen.

Op 8 december stap ik het vliegtuig in. Ik vlieg via Bangkok, waar we een korte tankstop hebben, door naar Taipei (Taiwan). Hier heb ik een lange stopover van 10 uur. Vervolgens vlieg ik de volgende ochtend vroeg door naar Sydney. Dit is dan nog zo'n 9 uurtjes vliegen vanaf Taipei. Als alles goed gaat, kom ik donderdag 10 december rond 11:30 Australische tijd aan (01:30 Nederlandse tijd). Hier begint mijn groepsreis van Australian Backpackers. Deze duurt t/m 14 december. In deze dagen maken zij mij wegwijs in Sydney, ga ik naar de Blue Mountains (nationaal park) en ga ik leren surfen. Ik ben benieuwd... Hopelijk kan ik jullie tegen die tijd de foto's laten zien.

Op 15 december vlieg ik met een binnenlandse vlucht naar Melbourne. Hier heb ik 1 week de tijd om Melbourne te ontdekken, de Great Ocean road te zien/te rijden, naar de Gramphians (National park) te gaan etc.
Op 23 december moet ik weer terug zijn in mijn hostel in Sydney. In Sydney vier ik kerst en oud & nieuw. Ik blijf hier ook tot dat Berry naar Australië komt. Hij vliegt 4 januari en zal op 6 januari rond 11:30 Australische tijd (01:30 Nederlandse tijd) aankomen in Sydney. Wij blijven samen in Sydney t/m 8 januari.
Op 9 januari vliegen wij door naar Cairns (in het noorden). Vanaf daar zullen wij langs de oostkust terug reizen naar Sydney.
Op 11 februari vliegen wij van Sydney naar Auckland (Nieuw-Zeeland). Hier begint onze rondreis door Nieuw-Zeeland over het Noordereiland en daarna het Zuidereiland.
Op 14 maart vliegen wij weer terug vanaf Auckland naar Sydney. Hier hebben we dan nog een paar dagen de tijd om uit te rusten en nog wat van Sydney te zien, voordat wij de lange terugreis gaan maken naar Nederland. Als alles mee zit, vliegen wij op 17 maart terug en zijn wij op 19 maart rond 9:15 weer op Nederlandse bodem.

Dit is hoe we het tot nu toe bedacht en gepland hebben, maar je weet het maar nooit met het backpacken.....

Via deze blog zal ik proberen om jullie op de hoogte te houden van alle avonturen die ik en later wij beleven. Ook zal ik zo nu en dan foto's erop zetten, zodat jullie een idee krijgen bij de verhalen.
Wij vinden het ook erg leuk om op de hoogte gehouden te worden van alles wat er in Nederland gebeurd. Ook al zijn wij 'maar' 3,5 maand weg, er gebeurd een hoop;) Dus laat eens een reactie achter of stuur eens een mailtje!

Liefs,
Berry en Marscha

  • 19 Oktober 2015 - 20:10

    Noes:

    Super leuk zo'n blog! Ik ben benieuwd naar jullie verhalen!

  • 19 Oktober 2015 - 22:59

    Carlien:

    Lieve Berry en Marscha! Een droom die uitkomt voor jullie! Super leuk hoor! Ik reis graag met jullie mee via deze blog :) geniet van de voorpret!! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marscha en Berry

Actief sinds 19 Okt. 2015
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 7575

Voorgaande reizen:

08 December 2015 - 19 Maart 2016

Down under en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: